به گزازش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز،  به نقل از شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان، درویشعلی کریمی اظهار کرد: در پی بارندگی های سیل آسای اخیر ۱۰ تاسیسات آبرسانی روستایی در ۱۰ شهر استان با رقم ۶۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال مورد خسارت قرار گرفت.

وی با اشاره به خسارات وارد شده به تاسیسات آبرسانی روستایی گفت: دزفول، شوش، باغملک، اندیمشک، ایذه، اندیکا، بهبهان، مسجدسلیمان، رامهرمز و شوشتر شهرستان هایی هستند که تاسیسات آبرسانی روستایی آنها مورد خسارت قرار گرفته است.

کریمی ادامه داد: تاسیسات آبرسانی روستایی خسارت دیده در مجموع ۳۲۸ روستا را تحت پوشش داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با بیان اینکه بسیاری از خطوط و ایستگاه ها نیز مورد خسارت جدی قرار گرفتند، گفت: آب بردگی و تخریب کامل تاسیسات آبرسانی، سوختن الکتروپمپ  ها، تخریب جاده دسترسی و سوختن تابلوهای برق از جمله خساراتی است که پس از بارندگی های سیل آسایی اخیر در تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان بوجود آمد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه آبرسانی به روستاهای تحت پوشش با اختلال مواجه شده بود آبرسانی بصورت مستمر و از طریق ۳۰ دستگاه تانکر سیار انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان با بیان این مطلب که در حال حاضر کلیه روستاها از آب شرب برخوردار می باشند، گفت: تعداد اندکی از روستاهای شوشتر  همچنان دچار مشکلاتی هستند و به همین دلیل آبرسانی با تانکر سیار همچنان انجام می شود و با فروکش کردن آب در تاسیسات دایمی آبرسانی در مدار قرار خواهند گرفت.

گفتنی است کلیه مراحل اجرایی تعمیر و راه اندازی تاسیسات آبرسانی توسط کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان انجام شده است.