به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز، محمد تقی زاده درباره اعطای هدیه ی یک صد میلیون ریالی آموزش و پرورش خوزستان به رتبه ی یک رقمی کشوری در خوزستان اظهار داشت : این کار در راستای قدردانی از اهتمام و تلاش دانش آموزان ساعی و ایجاد انگیزه شور و نشاط علمی بیشتر در دانش آموزان جهت کسب رتبه های برتر کشوری در کنکور سراسری انجام می شود.
وی افزود: به دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه های دو رقمی کشوری شوند نیز هدایای ۵۰ میلیون ریالی اعطا می شود. تقی زاده در عین حال اظهار داشت که آموزش و پرورش خوزستان به رتبه های زیر هزار کشوری نیز جوایز ارزنده ای اهدا می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برپایی خانه های کنکور در جهت همراهی دانش آموزان خوزستانی تا روز برگزاری امتحان کنکور سراسری گفت: در هر خانه ی کنکور که در اقصی نقاط استان در حال برپایی است، کتابخانه های کنکور و مشاورین صاحب نظر جهت کمک به دانش آموزان حضور دارند. همچنین کلاس های تقویتی نیز در خانه های کنکور برگزار می شود.
تقی زاده کنکور را یک شاخص ملی دانست و تصریح کرد: در سطح ملی ، استانها بر اساس شاخص کنکور ارزیابی و با هم مقایسه می شوند و ما توانستیم رتبه ی کنکور را در خوزستان از ۲۷ به ۲۱ ارتقا بدهیم و این امر اتفاقی بزرگ در طول یکی دو دهه ی اخیر بوده است .