به گزارش خوزپرس، سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز دوشنبه در همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر (رونق اقتصاد، تولید و علم) که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هر سال در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر که همزمان با هفته اول دهه محرم است برنامه های مختلفی از ستاد کشوری برای اجرا در سراسر استان ها ابلاغ می شود.

وی افزود: بر اساس آیه ۴۱ سوره حج اگر بناست وعده الهی محقق شود باید چهار اصل اساسی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دنبال شود و البته این اصول ستون های اصلی نظام اسلامی هم هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در اجتماع زندگی می کنیم باید به حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم توجه ویژه ای داشته باشیم. در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر باعث حفظ عزت و آبروی ملت ایران می شود.

شاهوارپور بیان کرد: شهدای امر به معروف و نهی از منکر باعث پایداری عزت ایران اسلامی می شوند. امر به معروف و نهی از منکر برای اعتلای فرهنگ مردم و جامعه اسلامی است. در واقع تأمین سلامت محیط اجتماعی و خانواده، تربیت نسل جدید برای تولید و رونق اقتصادی، همگانی کردن اخلاق اسلامی همگی در این حوزه محقق می شوند.

وی عنوان کرد: اگر نهی از منکر در جامعه مراعات نشود و مؤمنان به آن عمل نکنند، ابتذال در جامعه شکل گرفته و به دشمنان اسلام هم کمک می شود. این عدم مراعات باعث تضعیف نظام هم می شود. در حقیقت فرهنگ اسلامی، اقتصاد و جامعه اسلامی، علم، فناوری و پیشرفت همه با بی توجهی به نهی از منکر تضعیف می شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: ۲۳ فروردین سال جاری قانون حمایت از آمران و ناهیان در ۲۴ ماده و ۱۸ تبصره در مجلس تصویب شده و دو اردیبهشت نیز به تصویب شورای نگهبان رسید.

شاهوارپور ادامه داد: در ماده ۱۰ این قانون، بخشی از دستگاه ها و وزارتخانه ها مکلف به فراهم کردن شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی از طریق آموزش و اطلاع رسانی شده اند. از جمله این دستگاه ها می توان به آموزش و پرورش، وزارت علوم، صدا و سیما، ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد.

وی یادآور شد: بومی سازی برنامه ها، تشکیل بیش از ۳۰۰ گروه تذکر لسانی، برگزاری ۱۹۵ جلسه ستاد در ادارات، اقدامات سلبی و ایجابی روزه خواری در ماه رمضان، بازرسی و ارزیابی از سطح ستادها، تشریح و تفسیر امر به معروف و نهی از منکر توسط ائمه جماعات و تهیه کتاب و کتابچه از جمله اقدامات انجام شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف و اقدامات صریح ناجا در برخورد با اقداماتی که موجب سلب آرامش و آسایش مردم می شود نیز از دیگر کارهای انجام شده است. البته این اقدامات در مقابل هجمه های دشمن خیلی کم است و باید بیشتر باشد.

شاهوارپور تصریح کرد: دشمن در حوزه نرم افزاری و ماهواره اقدامات بسیاری انجام داده و هرچه تلاش کرده تا کار مردمی تر شود آن وقت قطعا اقدامات دشمن ناموفق خواهد بود. البته با این مردمی کردن اقدامات به اهداف نظام و جامعه اسلامی نزدیک تر می شویم.

انتهای پیام/

مهر