به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی روز دوشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد با بیان اینکه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر نسل جدید نباید با افکار قدیمی برخورد کرد اظهار کرد: در این امر نباید به ظاهر افراد نگاه کرد و باید نگاه خود را عوض کنیم.نباید طوری برخورد شود که افراد از رحمت خدا ناامید شوند.

دکتر مقتدایی با اشاره به مصرف مواد مخدر درجوامع امروزبه عنوان یکی از منکرات گفت:باید برای این منکر نیز نسخه ای پیچیده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به فقه پویای شیعه گفت:باید باورهای خود رابازنگری کنیم .نباید ما کار خودمان را کنیم و جامعه کار خودش را.

وی افزود:نسل جوان در اصول با ما مشکلی ندارد .در مسایل فرعی باید با آنها تعامل کنیم.

وی ادامه داد: در جامعه ما که مدعی نظامی اسلامی هستیم باید در راستای حفظ سلامت و ارتقای سلامت آن بیندیشیم زیرا همین تفکر امر به معروف و نهی از منکر است.
مقتدایی گفت: باید برای ارتقای سلامت جامعه گام برداریم چرا که مثبت نگاه کردن و بیشتر به معروفات پرداختن خود به خود نهی از منکر است.
استاندار خوزستان یکی از معروف ها را کنترل تعارضات دانست و افزود: سستی که در نسل جدید ایجاد شده حالتی به وجود می آورد که جوان با اولین یافته ها خود را برای بهره وری از لذایذ دنیا متقاعد می کند.
وی ادامه داد: نسل جدید حاضر نیست استدلال قوی تری بشنود که از مسیری که انتخاب کرده بازگردد زیرا سن بلوغ سن احساسات است که باید نسخه خاص و نرم با توجه به اقتضائات جامعه برای آن پیچیده شود.
مقتدایی با تاکید بر اینکه هر سال نسخه جدیدی برای اجرایی کردن امر به معروف باید داشت که متفاوت با سال گذشته باشد یادآور شد: نباید یک سال از نسل جدیدی که بالغ شده فاصله گرفت.
استاندار خوزستان گفت: البته در امر به معروف و نهی از منکر هر کسی را هم نمی توان نوازش کرد اما قاطبه جامعه روح لطیفی دارد.
وی با بیان اینکه باید در هر مورد ، موضوع ها را تطبیق داد تصریح کرد: وقتی اختلافی در جامعه به وجود می آید ابتدا به سراغ بزرگان عشایر و طوایف می رویم که این ویژگی در استان های دیگر نیست و باید از این فرصت در جامعه خوزستانی استفاده کرد.

مقتدایی در ادامه گفت:متاسفانه بعضی از افراد شعارهای می دهند که ظاهرا معروف است ولی نتایج آن ها منکر است.
مقتدایی در خصوص ماشین نویسی در ایام محرم بیان کرد: نوع شعاری که بر روی خودروها نوشته می شود باید نظارت شود و هر شعاری نوشته نشود.
استاندار خوزستان همچنین در خصوص تابلوهای عزاداری و داربست هایی که در ایام محرم نصب می شوند گفت: در هر یک از این تابلوهای و داربست ها باید نسخه ای پیچیده شود که این انگیزه های پاک هدایت شوند و این عشق به امام حسین(ع) به مرحله عقلی برسد.
در این مراسم از خانواده شهدا و مجریان امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شد.

انتهای پیام/