حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز، اظهار داشت:  با توجه به اینکه سیل اخیر به دلیل قصورهایی بوده که وزارت نیرو انجام داده و از طرفی باعث ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری به مردم شده است.

وی افزود: سیل به وجود آمده باعث  از بین رفتن  محصولات کشاورزی  و تخریب منازل بوده که وزارت نیرو موظف است خسارات وارده به مردم را جبران نماید.

نماینده مردم شوشتر و گتوند  در مجلس شورای اسلامی با  اشاره به بازدید روز گذشته خود از منطقه بخش شعبیه گفت: دیروز  از مناطق سیل زده به ویژه در بخش شعبیه به همراه مدیر کل روستایی استانداری خوزستان به عنوان نماینده ویژه استاندار از آخرین  وضعیت مردم بازدید به عمل آورده شد و تقریباً ۱۴ هزار هکتار از بهترین مزارع گندم بخش شعبیه تخریب شده و خسارت ۱۰۰ درصد به این مزارع وارد شده است.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه  قریب به ۱۰ روستا زیر آب رفته و ۲۰ روستای دیگر در معرض زیر آب رفتن هستند و نهادهای امدادی و فرماندار شهرستان شوشتر تلاش‌های بسیار خوبی در حد توان در این بخش انجام داده‌اند اما قطعاً این تلاش‌ها برای رفع نیازهای ضروری مردم بوده اما مشکل و خواسته مردم جبران خسارات وارده به آن‌ها است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار دولت در این مناطق اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه هیئت دولت باید در این خصوص یک اعتبار ویژه‌ای را در نظر بگیرد تا خسارت وارده جبران شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند به و خسارت وارده به کشاورزان در شهرستان‌های شوشتر و گتوند اشاره کرد و اظهار کرد: ضمناً کشاورزی در سایر نقاط شهرستان شوشتر و گتوند و بخش شهید مدرس و بخش میان آب و سایر روستاهای شوشتر و گتوند به دلیل بارش‌های باران شدید و بادهای سنگین از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب و خسارت شده است، که جهاد کشاورزی هر دو شهرستان باید این خسارات را نهادهای مربوط گزارش دهند و خسارت وارده به کشاورزان در شهرستان‌های شوشتر و گتوند برآورد و پرداخت شود.

انتهای پیام/