به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز، هادی حرم‌شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان‌ ـ اظهار کرد:  مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان (افشین حیدری) نسبت به چند سالی که مدیر این نهاد بودند کارنامه درخشانی داشتند و عملکردشان مثبت بود.

او ادامه داد: اما مدیر جدید که حتی نمی‌دانیم بر چه اساسی به میراث فرهنگی آمده تاکنون هیچ کاری برای میراث فرهنگی نکرده است.

این راهنمای گردشگری بیان کرد: از زمان مدیریت ایشان هیچ پیشرفتی نه تنها در بحث گردشگری بلکه در بحث ثبت آثار تاریخی و میراث فرهنگی کاری انجام نداده است. حتی برای ثبت جهانی شوش به عنوان اتفاقی مهم در میراث فرهنگی جشن نگرفتند و آن را انعکاس ندادند. همین اتفاق باعث می‌شود که به کلیات بدبین شویم.

او گفت: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تاکنون برنامه مدونی ارایه نداده است. اگر با این روند اداره کل میراث فرهنگی بخواهد به کار خودش ادامه دهد به هیچ وجه پیشرفت نمی‌کنیم و میراث فرهنگی و گردشگری استان نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

وی افزود: نمی‌خواهم از مدیر کل قبلی حمایت کنم اما ما بارها با افشین حیدری جلسه داشته‌ایم و بارها از سوی او حمایت شدیم. حتی در یکی از جشن‌ها او اسپانسر ما شد با این که داشتن اسپانسر از سوی نهادهای دولتی بسیار کار سختی است. ما تاکنون چهره مدیر کل میراث فرهنگی را از نزدیکی ندیده‌ایم چه رسد به جلسه!

این راهنمای گردشگری تصریح کرد: اگر قرار است در زمینه گردشگری کاری کنند اولین قدم این است که باید با تورلیدرها به عنوان مولفه‌های اصلی گردشگری در استان ارتباط داشته باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در دنیا درآمد صنعت گردشگری از نفت هم بیشتر است. برای همین حمایت از گردشگری موجب درآمدزایی برای خود اداره میراث فرهنگی می‌شود.

حرم‌شاهی ادامه داد: اگر راهنمایان گردشگری روی خوشی از سازمان میراث فرهنگی ببینند قطعاً هر آن چه در چنته دارند را رو می‌کنند و به صنعت توریسم کمک می‌کنند اما وقتی حمایتی نداشته باشیم و همه کارهای مدیریت میراث فرهنگی در بوروکراسی اداری خلاصه شود هیچ نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.