به گزارش خوزپرس؛سید حسین مرعشیان اظهار کرد: سال ۹۴ سال موفقی برای هیئت کشتی استان خوزستان بود. در قهرمانی جهان چهار مدال طلا و دو برنز، در رقابت های آسیایی چهار طلا، سه نقره و چهار برنز، در رقابت های بین المللی ۱۹ طلا، چهار نقره و ۲۱ برنز، در رقابت های انتخابی تیم ملی ۲۲ طلا، ۱۵ نقره و ۲۲ برنز، در بخش انفرادی کشوری ۱۴ طلا، ۱۷ نقره و ۲۴ برنز، در بخش تیمی مسابقات کشور چهار طلا، دو نقره و یک برنز، تیمی باشگاههای کشور دو نقره و دو برنز، باشگاههای جهان یک برنز و در انفرادی باشگاههای جهان نیز هشت برنز از سوی کشتی گیران خوستانی کسب شد که در مجموع در سال ۹۴ موفق به کسب ۱۹۵ مدال رنگارنگ شدیم.

وی افزود : هیئت کشتی استان خوزستان در سال ۹۴ با تلاش شبانه روزی و همکاری کادری منسجم به عنوان هیئت ورزشی برتر در استان خوزستان معرفی شد. اواخر سال گذشته نیز به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است در سال ۹۵ افتخارات کسب شده را دوباره تکرار کنیم می بایست برنامه های بهتری داشته باشیم که به همین منظور و در راستای برنامه های هیئت کشتی استان اقدام به فعال کردن کمیته داوران به ریاست بهروز هندیجانی، کمیته مربیان به ریاست مهرزاد اسفندیاری فر (قهرمان اسبق کشتی کشور و استان) و کمیته پیشکسوتان به ریاست سید محمد کاظم غفوری (قهرمان و داور ارزنده و سابق کشور) کردیم چرا که مدیریت، به تنهایی کار کردن نیست بلکه کار کردن با و به وسیله دیگران است.

لزوم نگاه ویژه استاندار به رشته های المپیکی

رئیس هیئت کشتی استان خوزستان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان همیشه حامی خوبی برای کشتی بوده است اما با توجه به اینکه امسال، سال المپیکی است انتظار می رود استاندار و مدیرکل ورزش استان نگاهی ویژه به رشته های المپیکی داشته باشند تا ما هم بتوانیم با دلگرمی بیشتری به کار و تلاش خود ادامه دهیم و بتوانیم همچنان برای استان و کشور خود افتخارآفرین و مایه غرور ملت شویم.

مرعشیان تصریح کرد: برای اولین بار در استان در اواخر سال گذشته اقدام به فعال کردن کشتی بانوان شدیم که ما حصل آن یک مدال برنز توسط الهام کوچک زاده، تنها ملی پوش خوزستانی کشور در قرقیزستان (سفند سال ۹۴) بود.

وی بیان کرد: اسفند ۹۴ در رقابت های کشتی آلیش بین المللی بانوان جایزه بزرگ بایمان ارکینبایف که در کشور قرقیزستان برگزار شد، الهام کوچک زاده تنها ملی پوش خوزستانی کشورمان تاریخ ساز شد. کوچک زاده اولین مدال بین المللی تاریخ کشتی بانوان خوزستان را کسب کرد.

چشم انداز هیئت کشتی

رئیس هیئت کشتی استان خوزستان با اشاره به چشم انداز خود در سال ۹۵ عنوان کرد: در سال ۹۵ تلاش خواهیم کرد عناوین و افتخارات سالهای گذشته خود را در رده های مختلف، تکرار و حتی ارتقا دهیم.

به گزارش مهر، با توجه به فراوانی رشته های کشتی زیرمجموعه هیئت کشتی و ادغام چند هیئت در یک هیئت (کشتی ساحلی که سه رده دارد، کشتی گراپلینگ که تلفیقی از رشته های رزمی با کشتی است، کشتی آلیش، کشتی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، بانوان و پهلوانی) به همراه کشتی آزاد و فرنگی اگر قرار است اعزام ها به درستی صورت گیرد؛  مستلزم چندین برابر شدن بودجه مربوطه است چرا که قهرمانان هم نتظاراتی دارند و باید برطرف شوند تا بتوانند بدون دغدغه برای شکور خود افتخارآفرینی کنند.