به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز،  * اندیکا * بخشدار بخش چلو شهرستان اندیکا گفت:با هدف ایجاد محیطی نشاط بخش و جذاب جهت پذیرایی از مهمانان نوروزی، مجموعه قایق سواری در بخش چلو راه اندازی شد.
عزت ا…براتی اظهارکرد: این مجموعه توسط بخش خصوصی در پشت سدخاکی راه اندازی شده است.
وی افزود: بخش چلو یکی از قطب های گردشگری خوزستان محسوب می شود که وجود مجموعه قایق سواری در کنار دیگر جاذبه ها خاطرات بیاد ماندنی را برای مسافران نوروزی به یادگار خواهد گذاشت.
براتی گفت: این مجموعه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ برای پذیرایی از مسافران خدمات رسانی می کند.
منطقه گردشگری تاراز، شیرین بهار، آبشار موری، للر، کتک، آبشار شلا، نقش برجسته های تنگسنان، پل نگین، سوسن سرخاب، بابازاهد چلو و امام زاده صالح ابراهیم از مهم ترین جاذبه های گردشگری بخش چلو هستند.

* شوشتر * فرمانده انتظامی شوشتر گفت:دریک عملیات ضربتی توسط ماموران پلیس یک باند سارق مهدکودک ها و مطب پزشکان در شوشتر متلاشی شد.
سرهنگ بهروز حسنوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: دو عضو این باند دستگیر شده که تاکنون به شش فقره سرقت اعتراف کرده اند.
وی افزود: سارقان پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شدند و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی شوشتر گفت: اموال مسروقه نیز از سارقان کشف و ضبط شده و دو عضو دیگر این باند تحت تعقیب پلیس هستند.
وی گفت: خوشبختانه با همکاری پلیس و سایر نهادها در دور اول سفرهای نوروزی شاهد نظم و امنیت مطلوبی بودیم.

آبادان – شهردار آبادان گفت:۵۰ هزار کتابچه گردشگری آبادان در میان میهمانان نوروزی توزیع شد.
محمودرضا شیرازی افزود: در این کتابچه ها جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی، مکان های زیارتگاهی و یادمان های بجای مانده از هشت سال دفاع مقدس در شهرستان آبادان به هموطنان معرفی شده است.
وی به آماده سازی سه کمپ ویژه اسکان میهمانان نوروزی در سطح شهر آبادان اشاره کرد و اظهارکرد: این کمپ ها دارای ظرفیت بالا و مجهز به تمامی امکانات رفاهی است و اینترنت و وای فای رایگان نیز در اختیار مسافران قرار می گیرد.
شهردار آبادان به استقرار چهار ایستگاه ‘ از من بپرس ‘ در مبادی ورودی شهر آبادان به منظور راهنمایی گردشگران و مهمانان نورزی اشاره کرد و افزود: چهار دستگاه مینی بوس روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از میهمان نوروزی را از محل کمپ های نوروزی در قالب تورهای گردشگری دو ساعت مکان های سیاحتی و مذهبی شهر را معرفی می کنند.
شیرازی گفت: با انجام اصلاح هندسی معابر هسته مرکزی شهر آبادان و تغییر جهت حرکت خودروها در مسیر خیابان های امیرکبیر و امام خمینی(ره) ترافیک در این منطقه نسبت به ایام نوروز پارسال روانتر و بهتر بود ضمن اینکه با بهره برداری از توقفگاه طبقاتی با ظرفیت پارک ۷۰۰ خودرو در مرکز شهر از بارترافیکی شهر کاسته شد.
***
* آبادان *شهردار آبادان از برگزازی جشن ۲۵ روزه برای ایام تعطیلات بر روی اسکله شماره هفت شرکت پالایش نفت به مناسبت جشن ۹۰ سالگی شهرداری آبادان خبر داد و اظهارکرد:تلاش داریم با ایجاد فضای مفرح و شاد برای میهمانان نوروزی و به ویژه شهروندانی آبادانی اوقات خوبی برای آنها فراهم کنیم.
محمود رضا شیرازی گفت: پارسال آبادان پذیرای حدود سه میلیون ۵۰۰ هزارنفر از مسافران، میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور بود که به دلیل شرایط آب و هوایی بهتر این بخش از کشور پیش بینی می شود این رقم امسال افزایش یابد.