به گزارش خوزپرس از اهواز؛ مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از یادمان دفاع مقدس هویزه با سخنرانی در جمع کاروان‌های راهیان نور اظهار کرد: در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران به تصرف رژیم متجاوز بعث عراق درآمد ولی با تلاش رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و… در هشت سال دفاع مقدس نه تنها این میزان خاک از دشمن پس گرفته شد بلکه توانستیم جنگ را به داخل خاک دشمن بکشانیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس به نحوی بود که کشورهایی که در روزهای نخستین با رژیم بعث عراق همراه بودند تلاش می‌کردند که این رژیم در جنگ تحمیلی سقوط نکند.

سلطانی فر با تاکید بر ضرورت حفظ دفاع مقدس گفت: درباره دفاع مقدس فیلم ساخته شده، کارهای هنری انجام شده و تلاش زیادی کرده‌ایم ولی آنچه باید در این باره انجام شود صد‌ها و هزاران برابر اقداماتی است که انجام شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید که آن را با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس آغاز کرده‌اید، با خاطره خوشی که از اینجا دارید و با انتقال ارزش‌ها در راستای حفظ و حراست داشته‌های دفاع مقدس گام برداریم.