به گزارش خوزپرس از اندیمشک؛ محمد صادقی در گفتگو با خوزپرس اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۱۵۰ اثر فرهنگی و تاریخی و گردشگری در اندیمشک با آغاز به‌کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شناسایی شده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری اندیمشک گفت: بیش از ۴۰اثر از این آثار فرهنگی و تاریخی و گردشگری پس از بررسی و تشکیل پرونده در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

صادقی بیان کرد: اقدامات لازم برای ثبت ۷۰ اثر دیگر تاریخی و فرهنگی و گردشگری اندیمشک در فهرست آثار ملی آغاز شده و به زودی و پس از تکمیل بررسی‌ها و اسناد قانونی این آثار نیز در فهرست ملی به ثبت خواهند رسید.

وی گفت: تپه‌های تاریخی سنجر اندیمشک نیز برای حفاظت و انجام مراحل قانونی تعیین حریم شده که با تکمیل بررسی‌ها مشکلات مربوط به این تپه‌ها نیز به‌صورت کامل حل خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری اندیمشک اظهار داشت: بقه متبرکه شاهزاده احمد (ع) یک‌بار در سال ۶۳ بازسازی شده و انتقادات شکل گرفته در باب تاریخی بودن این بنا درست نیست و تصمیم اوقاف در بازسازی بنای بارگاه متبرکه در باب ساخت آن در چند سال اخیر شکل گرفته زیرا گنبد سبز آن در بنای بتنی آن گم شده بود و در دهه ۸۰ نیز بنا مرمت کامل شده و تصاویر قدیمی بنای بقه متبرکه شاهزاده احمد (ع) خود بیانگر مرمت چند باره این بنای مقدس است و از بنای تاریخی بعد از مرمت سال ۶۳ چیز چندانی نمانده بود.

وی همچنین ضمن تبریک عید باستانی نوروز و آرزوی سفری خوش برای مهمانان نوروزی از همکاری بخش‌های مختلف شهری به جهت خدمت رسانی و پذیرایی از میهمانان نوروزی در شهرستان خبر داد.

وی افزود: با پیگیری انجام شده با ادارات شهرستان در بحث اسکان، امداد و نجات، بهداشت و درمان و انتظامی تمامی پیش بینی‌ها برای استقبال و خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی تدارک دیده شده.

محمد صادقی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر در نوروز ۹۴ در شهرستان اسکان یافته‌اند و بیش از ۲ میلیون نفر از دروازه طلایی استان وارد استان شده‌اند، پیش بینی می‌شود این مقدار در نوروز ۹۵ افزایش یابد.