به گزارش خوزپرس از اهواز، زمستان سال 1336 مردم روستای بخش دهدز، از شدت سرما به خانه‌های خود پناه بردند، اما گرمای خانه علیدادی، وجود نازنین کودکی زیبا بود که با خنده‌های دلنشین خود، خستگی را از تن خانواده می زدود. قدرت‌الله در دامان مادری مذهبی و متدین پرورش یافت و پس از پایان دوره دبستان به شهر امیدیه رفت، تا تحصیلاتش را در آنجا به پایان برساند، او علاقه زیادی به کتب ریاضی، فیزیک و ورزش‌های سوارکاری و تیر اندازی داشت. در دوران دبیرستان توسط یکی از برادران پیرو خط امام به گروه منصورون پیوست و همراه آنان آموزش‌های نظامی را فرا گرفت.

علیدادی پس از گرفتن مدرک دیپلم، همه وقت خویش را صرف یاری امام خمینی (ره) نمود. زمانی که تلاش‌ها و زحمات مردم غیور ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) تشکیل شد، قدرت‌الله در بهار 1358 برای آبادسازی ایران در جهاد سازندگی مشغول به کار شد و با تأسیس سپاه پاسداران، لباس سبز سپاه را بر تن کرد و در همان زمان در کنار شهید اسماعیل دقایقی، سپاه امیدیه و پس از آن سپاه ماهشهر و رامشیر را نیز تأسیس کرد.

علیدادی در زمان حمله رژیم بعثی عراق به ایران، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در عملیات‌های رمضان، بیت المقدس (طرح عملیات و مشاور فرمانده تیپ 46)، طریق‌القدس، والفجر 8، خمینی روح خدا فرمانده کل قوا، ثامن الائمه(ع)، فتح المبین (فرمانده گردان انشراح امیدیه)، حصر آبادان، والفجر مقدماتی (در قسمت اطلاعات و عملیات مشغول بود) و بدر شرکت نمود و مسئولیت‌های بی‌شماری همچون فرماندهی محور عملیات و جانشین عملیات لشگر بدر را بر عهده گرفت.

علیدادی در غروب دومین روز عملیات کربلای 2 در دهم شهریور سال 1365 در رشته کوه‌های سکران، واقع در دره عمومی حاج عمران کردستان بر اثر اصابت ترکش به پیکرش در سن 29 سالگی ردای سرخ شهادت را بر تن کرده و عاشقانه به دیدار حق شتافت.


قدر رهبری انقلاب را بدانید و از حریم وی حمایت کنید

شهید قدرت‌الله علیدادی در وصیتنامه کوتاه خود می‌نویسد: «غافل از خدای خود نشوید، هر چه نعمت داریم از آن خداوند بزرگ است. وی درباره حمایت از رهبری در وصیتنامه خود آورده است، قدر رهبر کبیر را بدانیم، ببینید در لبنان مسلمانان را چرا می‌کشند، چه مظلومانه و غریبانه آنها را تکه تکه می‌کنند و هیچ امنیتی نیست، مال و جان و ناموس آنها همیشه در خطر است. ببینید چگونه ظالمان و جباران به ملت‌های تحت ستم مفاسد را تحمیل و آنها را وادار و عادت به فساد می‌کنند».

فرازی از وصیتنامه شهید علیدادی

بسم رب الشهدا

«الذى خلق الموت و الحیوه لیبلوکم ایکم احسن عملا»؛ خدا مرگ و زندگى را آفرید تا بیازماید که کدام یک از شما درستکارترید. (سوره ملک‌ آیه 2)

درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب امام بزرگوار و سلام به خانواده‌هاى شهداى اسلام. اینجانب قدرت‌الله علیدادى در این شرایط از زمان، راه رسیدن به هدف خود را انتخاب کرده‌ام. در این شرایط که دشمنان اسلام و خدا و انسانیت در روى زمین فساد می کنند و حق را به ناحق، خیر را به شر، عدل را به ظلم، هدایت را به ضلالت و جهالت، عهد و امانت را به خیانت و غارت، جوانمردى و آزادى را به بردگى و اسارت، عشق و ایمان را به تمایل‌چرانى منحرف کردند و براى حفاظت و نگهدارى از مفاسدشان مردان خدا را کشتند، خانه‌هایشان را غارت کردند، به حیثیت و ناموسشان تجاوز کردند، جهاد را تنها راه احقاق حق می‌دانم.

نگاهى به شیعیان مظلوم لبنان بکنیم، اینها شاهدان عینى هستند. صدام کثیف، نوکر شرق و غرب چه چیز از ملت مسلمان ایران ‌می‌خواست به شهرهاى ما تجاوز کرد، برادرانمان را به شهادت رساند، خانواده‌ها را آواره کرد و شهرها را خراب کرد؟

در برخی از شهرها به مادران و خواهران چه کارها که نکرد؛ نه به کودکان رحم کرد و نه به زنان و پیران. صدام کثیف چرا این چنین بر سر ملت مسلمان آورد؟ براى اینکه اسلام و قرآن کریم را در بین آنها می‌دید. اسلام و قرآن کریم آمده است براى اینکه فساد را از روى زمین‌ برچیند و ریشه‌اش را بکند و در این‌ زمان، همه ظالمان دست ‌در دست هم داده‌اند تا اسلام را بردارند.

به یارى خداوند بزرگ و همت شما مسلمانان ریشه ظلم و فساد در روى زمین برچیده خواهد شد.

اى خداوند بزرگ، اى که همه عالم را آفریدى و همه از آن توست، من هم به درگاه تو روى آوردم و راه تو را انتخاب کردم و در راه تو، هر چه از آن توست به تو بازمی‌گردانم و تو را سپاس می گذارم که حقیقت خویش را یافتم و به تو پناه بردم و جز تو انتخاب نکردم.
اى برادران و خواهران مسلمان، غافل از خداى خود نشوید. هر چه نعمت داریم از آن خداوند بزرگ است. قدر نعمت‌هاى خداوند بزرگ را بدانیم. قدر رهبر کبیر را بدانیم. ببینید در لبنان مسلمانان را چرا مى‌کشند، چه مظلومانه و غریبانه آنها را تکه تکه مى‌کنند و هیچ امنیتى وجود ندارد. مال و جان و ناموس آنها همیشه در خطر است. ببینید چگونه ظالمان و جباران به ملت‌هاى تحت ستم مفاسد را تحمیل و آنها را وادار و عادت به فساد مى‌کنند، فساد اخلاقى، فرهنگى، اجتماعى… .

ببینید وضع این ملت ها را که چگونه در مفاسد غرق شده‌اند؛ نه در این دنیا عزت و شرافت‌ و خودى دارند، نه در آخرت و بدانیم قدر نعمت‌هاى خداوند بزرگ را. تا ناله و غم و اندوه مادرى و اشک یتیمى جارى نگشت، خداوند نعمتى را نصیب ما نکرد، بدانیم قدر این نعمت‌ها را که حاصل ناله مادران و اشک یتیمان و بى‌سرپرستى بیوه زنان است. خداوند بزرگ اسلام و امام عزیز و مسلمین را حفظ کند. راجع به وضع عیالم، بچه‌هایم، بدهکاری هایم و خانواده‌ام نامه هاى جداگانه نوشتم. در ضمن ‌در گلزار شهیدان آغا جارى مرا دفن کنید.

والسلام قدرت‌الله علیدادى

تصاویر سردار رشید اسلام از بروز تا عروج به ملکوت اعلی