به گزارش خوزپرس از اندیمشک؛ مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک عصر سه شنبه در آین بهره برداری از پروژه های جهاد کشاورزی در اندیمشک با تبریک دهه مبارک فجر، عنوان داشت: این پروژه‌ها شامل احداث یک واحد مرغ‌داری ۲۰ هزار قطعه‌ای و دو پروژه آبیاری تحت فشار است.

محمدجعفر آفرین افزود: مرغ‌داری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده، که موجب اشتغال‌زایی برای ۱۴ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مرغ‌داری که در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع احداث شده است ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت سفید را در سال دارا است.

آفرین در ادامه گفت: اجرای آبیاری تحت فشار در ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی شهرستان بهره برداری شد و افزود: در روش کشت سنتی در هر ثانیه حدود ۳ لیتر  آب در هر متر مربع مصرف می شود که این روند در آبیاری به روش تحت فشار به ۰٫۷ لیتر کاهش یافته .

آفرین یادآور شد: هدف از اجرای این طرح‌های آبیاری تحت فشار استفاده بهینه از آب، افزایش محصول در واحد سطح، جلوگیری از روان آب و تخریب و شست‌وشوی خاک، کاهش مصرف برق و کاهش هزینه‌های کارگری است.

وی در خاتمه بیان کرد: این دو پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به‌همراه سهم آورده کشاورزان به اجرا در‌ آمده است.

به گزارش خزیان نیوز، اعتبار سه پروژه افتتاح شده در اندیمشک ۱۴ میلیار ریال بوده.