به گزارش خوزپرس، صبح امروز پیکر امین باوی و حسن بیت غانم از جان‌باختگان فاجعه منا توسط جمع کثیری از مردم و عشایر شهرستان آبادان با حضور مسئولان استانی از مصلای این شهرستان به سمت گلزار شهدا تشیع و خاک‌سپاری شد.

حاضران در این آیین با سردادن شعار ابراز انزجار خود از حکام خائن آل سعود و استکبار جهانی را اعلام کردند.

آیت‌الله محسن حیدری در حاشیه تشیع پیکر دو جان‌باخته فاجعه منا، اظهار داشت: در روز اول محرم که یادآور واقعه کربلا است شاهد تشیع پیکر دو تن از قربانیان فاجعه منا هستیم.

وی افزود: مردم ولایت مدار و حسینی آبادان در این تشیع حاضر شدند تا با حضور خودشان فریاد مظلومیت این مهاجران الی الله را به سمع جهانیان برسانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، گفت: امیدواریم به برکت خون این مظلومان حکومت ظالم آل سعود ریشه‌کن شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور در حاشیه این مراسم با تقدیر از حضور پرشور مردم و عشایر غیور آبادان، عنوان کرد: سعودی‌ها با بی‌تدبیری سرمایه‌های معنوی، قرآنی و نیروهای ارزشی آبادان را از مردم گرفتند.

وی افزود: امروز درواقع تکرار تاریخ است، کسانی که ادعای اسلام دارند نیروهای قرآنی که حج را ناتمام گذاشتند در حرم امن الهی از بین بردند.

امام‌جمعه آبادان بیان کرد: آن‌کسانی از وهابیت و حکومت آل سعود ملعون حمایت کردند تماشا کنند چگونه جان حجاج مؤمن را در نورانی‌ترین نقطه جهان با لب‌تشنه گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امروز اوج نفرت اسلام از آل سعود خائن و ظالم است، گفت: این چهره‌های قرآنی جان‌باخته آسمانی بودند و شهادت در حریم خانه خدا مزد این عزیزان بود.

در پایان تشیع پیکر امین باوی در گلزار شهدای آبادان به خاک سپرده شد همچنین پیکر حسن بیت غانم را جهت خاک‌سپاری در نجف اشرف به شلمچه منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیکر عبدالستار شنیور نصاری در مکه به خاک سپرده شد، پیکرهای فؤاد مشعلی، محمد سعید سعیدی زاده و حسین بغلانی سه جان‌باخته دیگر آبادانی فاجعه منا مفقود اعلام‌شده است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم