علی اکبر حسینی محراب در جریان بازدید رییس دیوان محاسبات از نهالستان و کارخانه نوین چوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: لازم بود برای کنترل کانون ریزگردها در مناطق مختلف استان مانند اهواز، ماهشهر، سوسنگرد، خسرج و … از مشارکت مردم در این زمینه استفاده شود.

 

وی ادامه داد: به همین منظور بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و بخشی از روند طرح زراعت چوب با مشارکت واحدهای اقتصادی استان مانند مجموعه نوین چوب عملیاتی شد.

استاندار خوزستان افزود: کارخانه نوین چوب به عنوان یک واحد تولیدی محصولات چوبی به مواد اولیه که همان چوب درخت اکالیپتوس است؛ مستقیما وابستگی دارد.

حسینی محراب با بیان اینکه وابستگی این صنعت به چوب علاوه بر اینکه زمینه ایجاد مزارع کشت درخت را فراهم کرده است گفت: هم اکنون مزارع چوب خوزستان در حال تکامل هستند تا علاوه بر کنترل کانون ریزگردها، بهبود هوای استان را شاهد باشیم.

 

وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت تولیدی کارخانه نوین چوب در استان خوزستان، این واحد صنعتی بدون محدودیت خریدار چوب مزارع کشاورزان این حوزه در استان و دیگر نقاط کشور است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه محصولات تولیدی این کارخانه مانند ام دی اف، نوپان، ساندویچ پانل و … به ۱۲ کشور مختلف در حال صادرات است گفت: تکمیل مزارع کشت درخت در استان، پشتوانه مطلوبی برای راه اندازی و فعال شدن واحدهای پایین دست صنعت چوب و تولید محصولات نهایی خواهد شد.

وی چشم انداز طرح زراعت چوب در استان خوزستان را احداث شهرک صنعتی چوب عنوان کرد و گفت: این شهرک ضمن ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار برای کشاورزان و جوانان فارغ التحصیل صنایع مرتبط با آن، تقویت کننده تجارت خارجی کشور در حوزه صنعت چوب خواهد بود.

حسینی محراب یادآورشد: باید توجه داشت، روندی که برای تکمیل زنجیره تولید در استان برنامه ریزی شده شامل صنایع مختلف نفت، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه فعال شدن صنایع پایین دستی استان و کاهش خام فروشی موجب کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی می شود گفت: دولت برای تحقق این چشم انداز، حمایت های ویژه ای را از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در دستور کار دارد.