به گزارش خوزپرس از اهواز، صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت دهه فجر و با هزینه بیش از ۱۳میلیارد ریال آزمایشگاه میکروبیولوژی آب شهرستان رامهرمز، با هدف پایش روزانه میکروبی آب شرب منابع، مخازن و شبکه توزیع، میزان کلر باقی مانده، PH  و کدورت آب شهر رامهرمز و روستاهای تحت پوشش و برخی از شهرهای همجوار نظیر هفتکل و رامشیر افتتاح و راه‌اندازی شده است و نقش به سزایی در حفظ سلامت و ارتقاء کیفی آب شرب این مناطق دارد.

وی افزود: کیفیت آب برای ما امری ضروری است و با توجه به حفظ سلامت جامعه احداث این آزمایشگاه در اولویت کاری شرکت آبفا خوزستان قرار گرفت.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اهمیت بررسی سلامت آب در کوتاه‌ترین زمان بیان کرد: در گذشته برای اینکه کیفیت آب بررسی شود نمونه‌های آب را از این شهرستان به آزمایشگاه مرکزی استان منتقل می‌کردیم که همین فرآیند مدت زمانی را سپری می‌کرد اما با احداث این آزمایشگاه در شهرستان رامهرمز در بازه زمانی حداقل چند ساعته می‌توانیم از کیفیت و سلامت آب مطمئن شویم.

علیدادی با اشاره به تجهیزات این آزمایشگاه عنوان کرد: در این آزمایشگاه مجهزترین دستگاه‌های مرتبط با انجام آزمایشات میکروبی آب و برخی از تجهیزات تشخیص کیفیت فیزیکی آب نظیر کدورت سنج، هدایت سنج، آب مقطرگیری، کلنی کانتر، انکوباتور، آون، هود آزمایشگاهی، اتوکلاو و غیره موجود است و با بروزترین روش‌ها، آزمایش‌های باکتریولوژیکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین اولویت شرکت عنوان کرد: خط قرمز آبفای خوزستان کیفیت آب است و یکی از مهمترین اولویت ما تامین بهداشت آب آشامیدنی برای شهروندان است و در این آزمایشگاه آزمایش میکروبی به روش mpn، سنجش کدورت NTU آب، سنجش EC آب، آزمایش  HPC، برای سنجش میزان باکتری‌های هتروترپ مخزن با شبکه انجام می شود.

علیدادی یادآور شد: کیفیت آب برای شرکت آب و فاضلاب خوزستان مساله‌ای حیاتی است و راه‌اندازی چنین آزمایشگاه‌هایی در سایر نقاط فاقد آزمایشگاه خوزستان در دستور کار است.

مدیر عامل آبفا خوزستان گفت: در حال حاضر ۳۵ آزمایشگاه کنترل کیفی فیزیکی و شیمیایی، میکروبیولوژی و بیولوژی و ریزآلاینده در استان فعال است و تحت نظارت مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا خوزستان بصورت مستمر و مستقیم بر بهداشت و کیفیت آب شرب در شبکه توزیع آب شهری و روستایی نظارت دارند.