به گزارش خوزپرس از اهواز، حمیدرضا فلاح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در استان شرکت‌های ای ام سی فعالیتی ندارند بیان کرد: خوزستان سومین استان صادرکننده کشور است اما متاسفانه ساز و کار مناسبی برای حمایت از صادرکنندگان در استان وجود ندارد.

وی یکی از راههای حمایت از صادرات را تشکیل شرکت‌های ای ام سی دانست و افزود: این شرکت‌ها مسیر صادرات را برای واحدهای تولیدی با آشنایی و آگاهی از بازارهای بین المللی هموار می‌کنند.

فلاح ادامه داد: این شرکت ها با انجام مطالعات از بازار هدف و کاهش هزینه‌ها، انجام صادرات را تسهیل کرده و در برند سازی، بازاریابی و فرآیندهای ترخیص و برگشت ارز کمک‌کننده هستند.

 

مدیر کل صمت خوزستان تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم برای رونق صادرات در استان تشکیل این شرکت‌ها و تقویت بازاریابی است.

وی یکی دیگر از راه‌های تسهیل و توسعه صادرات استان را ایجاد صندوق ضمانت صادرات عنوان کرد و گفت: پیگیری برای ایجاد صندوق ضمانت صادرات از وزارت صمت در حال انجام است که با پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی به صادرکنندگان کمک بزرگی خواهد کرد.

فلاح تصریح کرد: این صندوق با حمایت صندوق ضمانت ایران و همکاری بانک توسعه صادارات با پرداخت تسهیلات از صادرکنندگان حمایت می‌کند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های راهبردی در حوزه صادرات کشور است افزود: ۱۵ درصد تجارت و ۲۵ درصد ارزآوری کشور در ۶ ماهه امسال توسط این استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های ای ام سی (مدیریت صادرات) واسطه بین شرکت‌های تولیدی و بازار هدف هستند که مسیر فروش و برگشت ارز را برای صادرات هموار می‌کنند.

این شرکت‌ها طی قراردادی با واحدهای تولیدی به صورت کارشناسی و با صرف‌جویی در هزینه‌ها اقدام به فروش کالا در بازار جهانی می‌کنند.

بر اساس اعلام مدیرکل صمت خوزستان میزان صادرات غیر نفتی در ۶ ماهه نخست امسال ۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۷۲ دلار بوده است.