به گزارش خوزپرس،”محمد عبدالسلام” سخنگوی رسمی انصارالله یمن در گفت‌وگو با تسنیم تأکید کرد که هیچ بهانه‌ای برای ادامه اقدامات تجاوزکارانه به یمن وجود ندارد و ادامه آن نشان‌دهنده اهداف اداره‌کنندگان واقعی آن است.

وی افزود: ادامه تجاوزگری به یمن دیگر هیچ توجیهی ندارد و ما تمام بهانه‌های جامعه جهانی را چه در زمینه قطعنامه‌های سازمان ملل و چه در سایر موارد ساقط کردیم، اما تجاوز به یمن و محاصره ملت یمن همچنان ادامه دارد. ادامه یافتن این جنگ به‌دلیل تمایل آمریکا به ادامه این جنگ همراه با سعودی‌هاست، آنان ادعا می‌کنند که در حال مبارزه با گسترش نفوذ ایران در منطقه هستند اما در حقیقت آمریکایی‌ها این جنگ را برای بازگرداندن یمن تحت قیمومت خود و مجاب کردن آن به پذیرش سلطه و استکبار به راه انداخته‌اند.

عبدالسلام ادامه داد: در مقابل، ملت یمن از کرامت، انقلاب مردمی، اهداف به‌حق و عدالت دفاع می‌کند و در حال مبارزه با داعش و القاعده است که ابزارهای استکبار برای به زانو درآوردن و از بین بردن ثروت‌های یمن هستند.

طرح سیاه دشمنان ملت یمن
سخنگوی رسمی انصارالله یمن با اشاره به اشغال برخی مناطق جنوب یمن از سوی گروههای تکفیری گفت: آنچه در بخش‌های گسترده‌ای از جنوب یمن روی داد و طی آن القاعده و داعش به‌طور گسترده‌ای کنترل بندرگاه‌ها و گمرک‌ها را به دست گرفتند و پادگان‌های نظامی و بانک‌ها را غارت کردند، بهترین دلیل بر نیت استکبار طرح سیاهی است که نمونه‌ای از آن را در جنوب دیدیم.

آمریکا عامل اصلی حمله به یمن است
محمد عبدالسلام تأکید کرد: ملت یمن علی‌رغم تمام سختی‌ها، محاصره، کشتار و تخریب هرآنچه برای زندگی لازم است پایدار خواهد بود و صبورانه در برابر تجاوزگران ایستادگی خواهد کرد، ذلت و خضوع در فرهنگ ملت یمن جایی ندارد، هم اکنون ملت ما بیش از هر زمان دیگری درک می‌کند که آمریکا عامل اصلی حمله به یمن است و سایرین تنها ابزارهای دست این کشور هستند، آمریکا صراحتاً اعلام کرده است که به سعودی‌ها در بمباران و تعیین اهداف کمک، و از ناوهای جنگی خود موشک شلیک می‌کند.

هدف اصلی از حمله به یمن
سخنگوی انصارالله یمن در پایان گفت: آیا تمام این هزینه‌های هنگفت، بمباران یمن، جمع کردن تعداد زیادی از مزدوران شرکت‌های امنیتی همچون بلک واتر تنها برای بازگرداندن یک شخص به حکومت است؟ باید بگویم که این طور نیست و هدف اصلی بازگرداندن یمن به قیمومت و هیمنه بر ملت یمن است.