به گزارش خوزپرس از اهواز، جت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهر افزود: سند ۲۰۳۰ یک جنگ جهان شمول و از ابزارهای دشمن برای متلاشی کردن کانون خانواده است ولی متاسفانه برخی افراد در راستای اهداف شوم این سند فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی سند ۲۰۳۰ با توجه به بیانات مقام معظم رهبری به مسئولان یکسان سازی فرهنگی و برداشتن مرزهای هویتی و دینی است حال آنکه اگر از امتی دین را بگیرند، آن ملت ضربه می‌خورد.

خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه در این سند از سن مهدکودک تا بزرگسالی برنامه ریزی کرده‌اند، گفت: دشمن می‌خواهد از این طریق به اهداف و افکار شوم خود برسند لذا افکارو مفاهیم لذت جویی، پوچ گرایی و ناخدا باوری را ترویج می‌دهند.

وی افزود: معلمان متدین و انقلابی اجازه ندهند دشمن با برنامه ریزی و ورود به موضوع آموزش و پرورش، ارزش های غربی را به کودکان ما منتقل کنند.

امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان اظهارکرد: گردشگری باید در چارچوب قانون و رعایت شئونات اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: شهدای نیروی انتظامی با جانفشانی در راه امنیت کشور به شهادت رسیدند و ما در سایه این امنیت در آرامش به سر می‌بریم.

وی افزود: ماموران انتظامی در عرصه‌های گوناگون برای اقتدار و امنیت کشور تلاش می‌کنند که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام موسوی فرد یکی دیگر از مطالبات مردم را رعایت حجاب در جامعه عنوان و بیان کرد: وضع حجاب در کشور بهتر شده ولی برخی مکان‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

مسوولان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند

امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان از سوی مسئولان گفت: واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان باید فعال شوند و در حلقه تولید قرار گیرند.

وی با اشاره به پیگیری رییس دادگستری خوزستان در مورد حق آلایندگی خوزستان بیان کرد: ۲۱ هزار میلیارد ریال بابت معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد که جای تشکر و قدر دانی دارد.

حجت الاسلام موسوی فرد انتظار برای فرج امام زمان(عج) را نیازمند آمادگی فردی، اجتماعی فرهنگی، فکری و تکنولوژی دانست و گفت: جامعه شیعی باید خود را برای ظهور حضرت آماده کند و نباید صرفا تماشاچی تحولات جهانی بماند.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی همیشگی ارتش افزود: ارتش اسلام باید سلاح‌های موجود را اصلاح و سنگرهای لازم را در سراسر جهان ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: شعله عشق و شوق برای چنین مبارزه جهانی باید در دل سربازان امام زمان(عج) زنده نگه داشته شود.