به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد خانچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره ساخت پل ثابت «عنافچه» بیان کرد: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پل تخصیص داده شده که تا کنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در تامین هزینه‌های ساخت این پل هیچ گونه مشکلی وجود ندارد افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان در حال ساخت پل است، بخش فلزی پل در یکی از شهرک های صنعتی اهواز ساخته می‌شود و تامین ورقه های فولادی آن بر عهده شرکت فولاد اکسین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه این پروژه پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی دارد گفت: یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان، تکمیل عملیات اجرایی این پل است.

خانچی با اشاره به راه اندازی مجدد پل شناور افزود: با ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز صحبت شده که به زودی پل شناور را برای تردد اهالی دهستان عنافچه راه اندازی کند.

 

روز گذشته نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز از این منطقه بازدید داشتند و خواستار نصب مجدد پل شناور برای رفاه حال مردم شدد.

به گزارش ایرنا، مردم دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی سال‌ها است که در انتظار پل برای تردد به شهر ملاثانی جهت انجام امورات روزمره زندگی خود هستند. دهستان عنافچه به صورت یک جزیره در محاصره رودخانه کارون است از این رو مردم منطقه برای تردد به شهر ملاثانی باید به ناچار از عرض این رودخانه عبور کنند.

پل شناوری که سال‌ها بر روی این رودخانه برای تردد مردم دهستان عنافچه به شهر ملاثانی نصب شده بود به دلایل مختلف از جمله بالا آمدن آب و یا شاخ و برگی که در رودخانه شناور است و آسیب و شکستی پل جمع آوری و مردم برای تردد به شهر ملاثانی از قایق استفاده می‌کنند.

نبود امکانات و مدرسه و مرکز درمانی در این دهستان باعث شده تا مردم این منطقه ملزم به تردد به شهر ملاثانی شوند و وجود پل بین این ۲ منطقه یک امر بسیاری ضروری و حیاتی است. نزدیکترین شهر به این دهستان ملاثانی مرکز شهرستان باوی است که مردم این دهستان تمامی امورات خود را در این شهر انجام می دهند.

مردم این دهستان برای عبور از این رودخانه روزانه در کنار خطری که آن ها را تهدید می کند باید طی روز چندین بار هزینه رفت و برگشت به دهستان را پرداخت کنند که برای مردم محروم این منطقه یک بار هزینه ای است.

به گفته مسئولان استقرار دوباره پل شناور نیاز به تعمیر و تامین مالی دارد.

۲ قایق در عرض رودخانه کار جابه‌جایی مردم این منطقه را انجام می‌دهد.

عملیات اجرایی ساخت پل ثابت دهستان عنافچه به طول ۴۲۶ متر و عرض ۱۲ متر از سال ۱۳۹۸ آغاز شده اما روند احداث پل کُند است.