به گزارش خوزپرس از اندیمشک؛ آیت الله محسن حیدری در همایش تبیین نظریه‌های ولایت‌های فقیه در مسجد سیدالشهدا کوی فرهنگیان اندیمشک اظهار داشت: برخی به دنبال تفسیری نادرست از معنا و تفسیر ولایت فقیه و نظریات مرتبط با این حوزه در مباحث فقهی و علمی خود هستند.

وی افزود: برخی در دوران معاصر این منطق را که امام راحل اولین معرف ولایت فقیه در متون تاریخی و گفتمان اسلامی است را در جامعه نشر و گسترش می‌دهند در حالی که با توجه به اسناد موجود، هرگونه بحث و شبهه در این حوزه ناشی از جهل و گمراهی این عده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بر خلاف ادعای این افراد ولایت فقیه موضوع مشترک و غیرقابل تردید در تمام منابع فقهی و متون اسلامی از گذشته تا کنون بوده است و علی رغم وجود اختلافات محدود در شرح و چگونگی منصب ولایت فقیه، تمامی علما و فقهای اسلام اعم از اهل سنت و تشیع بر اصل و موجودیت این اصل، توجه و تاکید دارند.

وی گفت: مفهوم ولایت فقیه، حتی قبل از حیات اسلام و در کتب آسمانی دیگر انبیا الهی به عنوان یک مفهوم اجتماعی بیان و مباحث گسترده را در این حوزه به خود اختصاص داده است و توانسته محل بحث و  گفتمان گسترده‌ای در این حوزه باشد.

آیت الله حیدری بیان کرد: گفتمان ولایت فقیه حتی در قرآن کریم و آیات ۴۴ تا ۵۰ سوره مائده نیز بیان و شرح داده شده است و روایات مستند و مستدلی در این حوزه از اهل بیت (ع) به نسل‌های بعدی منتقل شده که تمامی اسناد و ادله آن موجود است.

وی افزود: معنای ولایت فقیه این است که اصل ولایت متعلق به خدای متعال بوده و پس از آن در سلسله مراتب از پروردگار به انبیا الهی و پس از آن معصومین و در نهایت به جانشین بر حق آن‌ها در دوران غیبت حضرت ولیعصر (عج) رسیده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نظریه ولایت فقیه یک مفهوم جذاب و پر معنا در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی است و در صورت تجهیز خود به سلاح علم و منطق و توجه به روش‌های به روز و استفاده از قوه استدلال و اندیشه می‌توان این مفهوم را در تمامی جهان نشر و گسترش داد.

وی گفت: در دوران معاصر برخی از وابستگان و عاملان حیات گروه‌های تکفیری سعی بر معرفی و بیان احکام اسلامی بر منطق کفر و تکفیر را دارند که این مقوله منطقی خلاف و نادرست از ماهیت و ذات اسلام است و راهی جز شکست در سرنوشت برای حامیان این دیدگاه غیر انسانی و غیر اخلاقی رقم نخواهد خورد.

آیت الله حیدری بیان کرد: برخی از مسئولان کم تجربه آل سعود ادعای تسخیر آسمان ایران را در کمتر از ۶ ساعت مطرح کرده‌اند که این تفکر و منطق باعث تمسخر قوه ادراک این افراد در جهان شده است.

وی افزود: ایران اسلامی در صورت لزوم مواضع دشمنان و معترضان به جغرافیای سرزمینی خود را به شدت و با تمام توان پاسخ و در همان ساعت اول آن‌ها را از کرده خود پشیمان خواهد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اقتدار و عزت صلابت ایران اسلامی در عرصه برون مرزی و شکوفایی علمی و فرهنگی ایران در عرصه داخلی از آثار و برکات ولایت فقیه بوده که این حوزه نیازمند توجه و برسی بیش از گذشته خود است.