به گزارش خوزپرس، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به سفرهای اخیر رئیس جمهوری به کشورهای اروپایی افزود: این سفرها بی شک در رابطه با قراردادهای مهم اقتصادی است و امید است با حفظ احترام متقابل و رعایت عزت اسلامی این دیپلماسی و ارتباطات روز به روز بیشتر شود.
خطیب نماز جمعه اهواز با بیان این که هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند تکنولوژی مورد نیاز خود را فراهم سازد گفت: تعامل با کشورهای دنیا باعث شکوفایی اقتصادی دو طرف می شود.
موسوی جزایری تاکید کرد: اگرچه مسئولان کشور به این موضوع توجه ویژه دارند اما باید از واردات غیرمجاز و قاچاق های بی رویه نیز با اقتدار جلوگیری شود.
وی ادامه داد: ملت ایران باید استفاده از کالای خارجی را در صورتی که در داخل نمونه مشابه آن وجود داشته باشد را حرام بدانند و هرگز کالای خارجی را به کالای ساخت کارگران ایرانی ترجیح ندهند.
خطیب نمازجمعه اهواز افزود: بی شک مسئولان کشور و تیم مذاکرده کننده برای استفاده هرچه بیشتر مردم از کالای داخل تاکید فراوان دارند اما در چنین شرایطی باید از فرصت ها به خوبی استفاده کرد تا رونق اقتصادی کشور را بیشتر از همیشه شاهد باشیم.
وی به حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در داخل کشور اشاره کرد و گفت: در زمان پسا برجام سرمایه گذاری ها در داخل فراوان است و بخش خصوصی در رفع معضل بیکاری نقش موثری دارد اما متاسفانه در خوزستان این موضوع خیلی جایگاهی ندارد.
آیت الله موسوی جزایری گفت: لیست کامل شرکت های خصوصی که در کشور سرمایه گذاری خود را آغاز کرده اند را بررسی کرده ایم و ۸۰درصد این شرکت ها در تهران و باقی آن در سایر استان ها ورود کرده اند و در خوزستان این آمار صفر است و همین امر ما را ناراحت کرده است.
وی همچنین به انتخابات و موضوع رد صلاحیت ها نیز اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر حماسه بزرگی را در پیش داریم و یک مرحله آن که امر ثبت نام و تایید صلاحیت ها بوده را پشت سر گذاشته ایم اما عده ای از افرادی که صلاحیت آن ها احراز نشده است همواره گله مند و معترض هستند.
وی افزود: شورای نگهبان برای ما مرجع است و ما نیز تابع تصمیمات آن ها هستیم اما امید است در رسیدگی های بعدی افرادی که صلاحیت آن ها احراز نشده است مورد بررسی مجدد قرار گیرند.
وی گفت: همه ما سرباز این نظام هستیم و مسئولیت های بزرگی را بر گردن داریم و اگر در یک سنگری نتوانستیم به نظام خدمت کنیم نباید ناراحت باشیم چرا که در این نظام سنگرهای خالی بیشماری برای خدمت وجود دارد.