به گزارش خوزپرس از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد امروز ۵ شهریورماه در آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی خوزستان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: این ۶۰ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان اجرایی شده‌اند. امروز ۲۸ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا همزمان با هفته دولت افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شدند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی پروژه‌های آبرسانی روستایی بیش از ۳۲۰۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: در بخش روستایی با افتتاح و بهره‌برداری تعداد ۳۲ پروژه، جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است، گفت: پروژه‌های روستایی که امروز افتتاح شدند شامل ۲۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، تجهیز ۱۸ حلقه چاه، بازسازی و احداث ۵ باب مخزن آب شرب به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب، بازسازی و احداث ۷ باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۹ لیتر در ثانیه در سطح ۱۶ شهرستان استان بوده است.

کرمی‌نژاد بیان کرد: افتتاح این پروژه‌ها منجر به آبرسانی و ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی بیش از ۱۶۲ روستای استان با تعداد ۱۷هزار خانوار و افزایش ظرفیت تامین آب روستایی به میزان بیش از ۵۳ هزار متر مکعب در شبانه روز شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۲۸ پروژه آبرسانی در شهرستان‌ها افزود: این پروژه‌ها شامل خرید و اجرای ۱۰۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز ۱۳ حلقه چاه، بازسازی و احداث ۸ باب مخزن آب شرب به حجم ۸۰۰۰ مترمکعب، خرید، نصب و راه‌اندازی یک باب سامانه حذف کدورت در سطح ۱۴ شهرستان استان هستند.

کرمی‌نژاد ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها منجر به ارتقاء پایداری کمی و کیفی آب ۲۰ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۳ هزار نفر و افزایش ظرفیت تامین آب شرب به میزان بیش از ۱۰۷ هزار متر مکعب در شبانه روز شده است.