آئین بزرگداشت روز خبرنگار و گرامی داشت یاد خبرنگار شهید اکبر قاسمی پور، زنده یادان بهروز صالحی و محمد علیجانی با حضور حجت الاسلام داودی امام جمعه موقت، پیمان مولایی فرماندار، آرش قنبری شهردار، سید ستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از مدیران شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش خوزپرس به نقل از رویش زاگرس حجت الاسلام داودی امام جمعه موقت مسجدسلیمان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران قشر تاثیرگذار جامعه هستند. وی خبرنگاری را شغلی سخت و پیچیده خواند و اضافه کرد: در حوادث و برنامه‌های مختلف تلاش‌های فراوان خبرنگاران، بر کسی پوشیده نیست و لازم است که نگاه بهتری به این قشر تلاشگر شود. وی ادامه داد: قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای بسیار نقش آفرین است و کشف حقیقت، شناخت واقعیت‌ها و انعکاس آن در سطح جامعه بر عهده خبرنگاران می باشد.

 

امام جمعه موقت مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مقطعی اوضاع شهر مسجدسلیمان بسیار نگران کننده بود و بعضی مسئولان به فکر تغییر شرایط و بهبود اوضاع نبودند اما با تغییراتی که صورت گرفت و حضور فرماندار و شهردار بومی وضعیت شهرستان کمی بهتر شده است که امیدواریم در کنار دیگر مسئولان در آینده شاهد پیشرفت و عمران شهرمان باشیم‌.

 

داودی ادامه داد: بودجه های خوبی به شهر اختصاص داده شد اما وقتی کسانی که بالای سر این بودجه ها هستند ، به فکر شهر نیستند و دلشان به حال شهر نمی‌سوزد و فقط به منافع خودشان توجه می کنند، نتیجه همانی می‌شود که امروز شاهد آن هستیم.

 

وی یکی از مشکلات اصلی مسجدسلیمان را ناشی از انتخاب‌های اشتباه دانست و گفت: باید در بُرهه های حساسی چون انتخابات مجلس، شورای شهر با فرهنگسازی و روشنگری فضایی را ایجاد کنیم تا مردم بهترین، شایسته ترین و دلسوز ترین افراد را انتخاب کنند تا جلوی اتلاف اینهمه بودجه و بیت المال گرفته شود‌…

 

پیمان مولایی فرماندار مسجدسلیمان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار همچنین گرامی داشت درگذشتگان عرصه خبر و اطلاع رسانی شهرستان مسجدسلیمان گفت: این رسانه‌ها هستند که به ترویج اخلاق و انصاف در جامعه می‌پردازند و باعث همبستگی در جامعه می‌شوند. وی ادامه داد: امروز برای رشد و تعالی شهرستان و حل مشکلات مردم نیاز به انسجام، اتحاد و همگرایی داریم. مولایی گفت: اصحاب رسانه به دلیل ارتباط دائم آن ها با اقشار مختلف جامعه و نیز زیر نظر داشتن فعالیت های مختلف به منظور انعکاس درست و دقیق رویدادها رسالت سنگینی بر دوش دارند که خوشبختانه رسانه های مسجدسلیمان در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند. مولایی در بخش پایانی سخنان خود گفت: هفدهم هر ماه تعدادی از مدیران اجرایی شهرستان را موظف خواهیم کرد در نشست با اصحاب رسانه به سوالات آنان پاسخ دهند…

 

سید ستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر درگذشتگان این عرصه به برخی اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: ساماندهی مراکز فرهنگی و هنری در سطح شهرستان، افتتاح و بهره برداری از خانه هنر مسجدسلیمان، راه اندازی سینمای دیجیتال و پیگیری قطعه هنرمندان با حمایت و همکاری شهرداری بخشی از کارهای صورت گرفته در طول سه سال گذشته است.

 

فاطمی همچنین از جامع رسانه ای مسجدسلیمان خواست تا با ثبت نام در سامانه جامع رسانه های کشور ضمن اخذ مجوزهای قانونی، فعالیتی کاملا قانونمند و در چهارچوب قوانین و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند و از مزایای آن نیز بهره مند گردند.

 

عدم شفاف سازی بودجه تخصیص داده شده و نحوه هزینه کرد عوارض آلایندگی به شهرستان مسجدسلیمان، نتیجه حضور بازرسان استانداری در شهرداری مسجدسلیمان، برقراری عدالت در برخورد با متخلفین و زمین خواران توسط شهرداری، برخورد و جابجایی مدیران ضعیف شهرستان، اعتراض به عدم حضور مسئولین در جلسه، تقدیر از صراحت کلام حجت الاسلام داودی در خطبه های نماز جمعه،تقدیر از دستگاه قضا و شورای تامین جهت مبارزه با مفسدین اقتصادی، عدم امنیت شغلی خبرنگاران، لزوم پیگیری جدی جاده میانبر و ۴ بانده کردن جاده فعلی مسجدسلیمان به اهواز، عدم تکریم ارباب رجوع توسط بعضی مسئولان شهرستان و… از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه از سوی خبرنگاران بود.

 

مجری گری این مراسم را استاد آرمان موری بختیاری بر عهده داشت.

 

در این مراسم از خانواده های شهید اکبر قاسمی پور، زنده یاد بهروز صالحی و زنده یاد محمد علیجانی تقدیر شد.

 

 

 

اسامی مدیرانی که به احترام جامعه رسانه ای و به منظور ارج نهادن به مقام خبرنگار در این آیین حضور داشتند:

 

حجت الاسلام داودی امام جمعه مسجدسلیمان

 

مولایی سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان

 

اردوان قنبری معاون فرمانداری مسجدسلیمان

 

آرش قنبری شهردار مسجدسلیمان

 

سرهنگ سعیدی ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان

 

پژمان منصورنیا رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره)

 

شعبانی رئیس اداره صمت

 

رضایی رئیس اداره راهداری

 

شرفی رئیس اداره دامپزشکی

 

بهرامی رئیس اداره راه و شهرسازی

 

چراغی رئیس اداره تعزیرات حکومتی

 

هاشمی رئیس اداره منابع طبیعی

 

احمدی مدیر توزیع برق مسجدسلیمان

 

نقدی بخشدار گل گیر

 

سلطانی بخشدار مرکزی