به گزارش خوزپرس به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان روز جمعه در پایان نشست شورای اداری شهرستان امیدیه که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد توضیح داد: امروز از پروژه حفر و ساخت تونلی که چندین سال مراحل اجرایی آن متوقف مانده بود بازدید داشتیم. خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این پروژه در مراحل پایانی است و آسفالت آن و مقداری از لاینینگ تونل باقی مانده است که مسئولان قول دادند در مدت تعیین شده کار را نهایی کنند.

وی افزود: یکی مشکلات عمده امیدیه مساله راه است و بنا بوده یک اتوبان ۴ بانده برای امیدیه ساخته شود. با تلاش‌هایی صورت گرفته بخشی از کار انجام شده است گرچه پس از مدتی کار تعطیل شده است. با توجه به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بودجه‌هایی به این منظور لحاظ شده و مقرر شد عملیات اجرایی این پروژه از سر گرفته شود تا ما بتوانیم در بودجه سال آینده تخصیص خوبی برای آن داشته باشیم.

حسینی محراب ادامه داد: این پروژه مشکلی در خصوص ماده ۲۳ و بودجه پایدار داشت که سازمان برنامه، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان پیگیری کردند و حل شده است و وقتی بودجه یک طرح پایدار شود دیگر پروژه مربوطه تعطیل شدنی نیست و امیدواریم ظرف یک سال و نیم آینده به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: همچنین از شهرک یاسر بازدیدی داشتیم که در آن خانواده‌های عزیزی که در دوران دفاع مقدس از شهرهای مختلف به این منطقه آمدند ساکن شده‌اند و چون مالکیت زمین برای آنها مشخص نبود با مشکل روبرو شدند و طی جلسه‌ای تصمیم گرفته شد وزارت نفت زمین را به اداره کل راه و شهرسازی شهرستان واگذار نموده و سند مالکیت با همکاری شورای شهر، شهرداری و سازمان ثبت اسناد و املاک در یک پروسه دو ماه و نیمه به مردم واگذار شود و مشکلی که سال‌ها باقی مانده بود حل شود.

حسینی محراب ادامه داد: در جلسه امروز مشکل آب شرب امیدیه و روستاها و بخش‌های مختلف آن مطرح شد؛ آبرسانی به ۶ روستا باقیمانده که در دست اقدام است و به گفته دست اندرکان این حوزه طی چند روز آینده این روستاها از نعمت آب شرب پایدار بهره مند میشوند.

استاندار خوزستان توضیح داد: یک مشکل اساسی در مورد ناپایداری آب امیدیه بود که با انتقال یک لوله از چاه های جایزان باید حل شود که بنا شد وزارت نفت از محل بودجه مسئولیت های اجتماعی، با مشارکت آبفا و آب و برق با یک مدلی از تامین مالی این اقدام را انجام دهند و آب مستمر و پایدار برای مردم شریف امیدیه فراهم شود.

حسینی محراب گفت: یک کار بزرگی هم که در دست پیگیری است مربوط به شهرک انرژی امیدیه میشود که در سفر ریاست جمهوری تفاهمنامه بین استانداری و هلدینگ خلیج فارس امضا شد و مراحل اجرایی آن در حال انجام است و امروز هم در جلسه مطرح و مقرر شد شهرک صنعتی زمینهای مورد نیاز هلدینگ را در اختیارشان قرار داده و این کار اجرایی شود که می تواند کمک خوبی در زمینه اشتغال باشد و زنجیره مکمل پتروشیمی های استان است.