به گزارش خوزپرس از اهواز، سردار سیدمحمود میرفیضی در آیین تجلیل از خبرنگاران که امروز (۱۷ مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران و پلیس دو بال هستند که می‌توانند در کنار یکدیگر خدمت و بسیاری از موضوعات را سامان‌دهی کنند. خبرنگاران کمتر به مشکلات و دغدغه‌های خود می‌پردازند و دغدغه‌شان مشکلات جامعه است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما از انتقاد استقبال می‌کنیم. انتقاد یا سازنده یا سوزنده است. انتقاد سازنده موجب رشد و تولید سرمایه اجتماعی می‌شود اما انتقاد سوزنده، تقابل ایجاد می‌کند و هیچ وقت در بحث تقابل کسی به منفعت نمی‌رسد.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: اکنون نیروی انتظامی در ویترین شیشه‌ای است و همین موجب ارتقای آن می‌شود؛ ما چیزی پنهان از دیگران نداریم.

میرفیضی با تاکید بر داشتن پیوست رسانه‌ای در اقدامات پلیس، عنوان کرد: در شرایط فعلی آنچه مهم است این است که خبرنگاران روایت اول را گزارش کنند و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده و الزامات رعایت شود.

وی با بیان اینکه افتخار پلیس این است که خادم بهترین مردم دنیا است، گفت: امنیتی‌ترین موضوع باید با کمک خبرنگاران به موضوع اجتماعی تبدیل شود و با راهکار اجتماعی حل شود. باید توجه شود سرریز بسیاری از مسائل به دلیل ترک فعل بسیاری از دستگاه‌های دیگر است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: در خوزستان باید از ظرفیت‌های فناوری، نخبگان و هوشمندسازی استفاده شود و راهی جز این نداریم. باید توجه شود که کار در حوزه پایش تصویری چقدر سهم پلیس است؟ چرا باید در تقاطعی دوربین، چراغ راهنمایی و هم مامور بگذاریم؟ آیا شهروند وظیفه شهروندی خود را انجام می‌دهد؟

میرفیضی عنوان کرد: حضرت آقا می‌فرماید خبرنگاران وظیفه دارند به عنوان مدعی‌العموم مسائل  جامعه را پیگیری کنند و همچنین وظیفه روشنگری و ایجاد امید را بر عهده دارند بنابراین باید در این زمینه نوع ارتباط را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه اطلاع‌رسانی اقدامات بیشتری انجام شود، گفت: خبرنگاران می‌توانند در ایجاد و تحکیم امنیت پایدار و توسعه امنیت نقش داشته باشند. همچنین می‌توانند به عنوان همیار رسانه به پلیس کمک کنند زیرا کار خبرنگاران تکمیل‌کننده اقدامات پلیس است.