به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، سیدعلی‌اکبر حسینی‌محراب شنبه در مراسم آغاز احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان شادگان اظهارکرد: باتوجه به فرآیند رشد جمعیتی شهرستان شادگان، احداث این بیمارستان ضروی بود که در دور دوم سفر هیات دولت به استان خوزستان تصویب و عملیات احداث آن امروز آغاز شد.

وی بیان‌کرد: بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان از عمر بالایی برخوردار است که امکان ارائه خدمات مطلوب را ندارد بنابراین با بهره‌برداری از بیمارستان جدید شهرستان، بخش زیادی از مراجعات بیمارستان قدیمی کاهش خواهد یافت.

حسینی‌محراب با اشاره به روابط گسترده شهرستان شادگان با کشور عراق گفت: مردم شادگان بخصوص عشایر منطقه از قدیم ارتباطات نزدیکی با کشور عراق داشتند و با بهره‌برداری از بیمارستان جدید زمینه لازم برای رونق توریست درمانی در استان فراهم می‌شود.

استاندار خوزستان از تالاب بین المللی شادگان بعنوان یک ظرفیت بزرگ در ایجاد اشتغال نام برد و افزود: برنامه‌ریزی دقیقی برای احیا علمی از این تالاب تدوین شده که می‌تواند اشتغال آفرین باشد؛ دولت مصمم است از همه ظرفیت های منطقه برای حرکت پرشتاب در مسیر توسعه استفاده کند.

وی تالاب بین المللی شادگان را از ظرفیت‌های خاص این شهرستان به منظور جذب گردشگران خارجی و داخلی معرفی کرد و افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری تالاب فرصت های پایدار شغلی مطلوبی بخصوص در مناطق روستایی را فراهم می کند.

استاندار خوزستان در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت شناسایی و رفع موانع کارآفرینی و اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: ارتقا بهداشت و درمان، امنیت، فرهنگی، آموزشی و اشتغال در شادگان از الویت‌های دولت سیزدهم است که به کمک کمک مردم و سران عشایر برنامه ریزی ها و چشم اندازها با پیشرفت بهتری اجرایی خواهند شد.

حسینی محراب تاکید کرد: دولت در تلاش است تا با اقدامات و برنامه ریزی هایی که انجام می شود خدمات مطلوبی به مردم ولایتمدار شادگان ارائه کند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها، جهش لازم از جمله اشتغال و رونق اقتصادی در شادگان آغاز خواهد شد زیرا این شهرستان ظرفیت‌های مناسبی از جمله فولاد و بندر دارد.

وی اقتدار ایران در منطقه را یک مزیت عنوان کرد و افزود: کسانی که تا دیروز علیه جمهوری اسلامی بودند اکنون روابط دیپلماسی خود را با ایران آغاز کردند زیرا امنیت خود را در گروه ارتباط با کشور ما می‌بینند.

حسینی محراب گفت: این امر با جانفشانی و شجاعت نیروهای نظامی از جمله ارتش و سپاه پاسداران برای ایران به وجود آمده است.بیشتر بخوانید

عملیات احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شادگان با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان، استاندار خوزستان و مسئولان محلی شنبه آغاز شد.