به گزارش خوزپرس، حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: سفارش به تقوا از واجبات خطبه‌های نماز جمعه است؛ این توصیه اختصاص به خطبه‌ها ندارد بلکه همه مومنان باید رعایت تقوا را به یکدیگر سفارش کنند.

وی با اشاره به ۷ اسفند ماه و دو انتخابات پیش رو گفت: تقوا در مسائل اجتماعی نکته مهمی است که در این دو انتخابات باید به آن توجه کرد. دایره تقوا نه تنها عبادات و مسائل مالی را در بر می‌گیرد بلکه گستره آن بر مسائل شغلی، خانوادگی و مسائل اجتماعی و سیاسی نیز حاکمیت دارد.

حسن‌زاده ادامه داد: خداوند در آیات نخست سوره احزاب پیامبر را به رعایت تقوای الهی و عدم پیروی از کافران و منافقان دستور می‌دهد. بدون شک این تقوا مربوط به مسائل اجتماعی و برای پیشبرد دین و تبلیغ رسالات الهی است. آیات دیگری نیز پیامبر را به تقوا در مسائل اجتماعی دعوت کرده است.

وی با تاکید بر این‌که تقوا در تمام شئون زندگی انسان و از جمله مسائل سیاسی حاکمیت دارد، به خلاصه‌ای از سیره سیاسی حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) هم در رسیدن به خلافت و هم در دوران حکومت خود از تقوا خارج نشد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: انتخابات ارکانی دارد که شامل مجریان و ناظران انتخابات اعم از وزارت کشور و شورای نگهبان و هم‌چنین نامزدها، طرفداران و مردم است. آنچه مجریان باید رعایت کنند آن است که در تمام اوقات به خصوص در دوران انتخابات، گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند. وظیفه مجریان و ناظران رعایت قانون، داشتن سعه صدر و بی طرفی است.

وی گفت: وظیفه نامزدها نیز که در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است، رعایت قانون و اخلاق است. پیروزی این نیست که فردی آرای عمومی را به دست آورد بلکه پیروزی آن است که فرد بین خود و خدا، تکلیفش را انجام داده باشد.

حسن‌زاده ادامه داد: یک وظیفه دیگر نامزدها نیز پرهیز از سیاه نمایی و هم‌چنین ندادن وعده‌های غیرقانونی و نادرست به مردم است. به خصوص این‌که نامزدها مسائل قومی را دخالت ندهند. از افتخارات خوزستان آن است که اقوام مختلف در آن با همبستگی زندگی می کنند. این افتخار باید در انتخابات محفوظ بماند. استفاده نکردن از بیت المال و پذیرش نتیجه انتخابات از سوی نامزدها، طرفداران و مردم نیز باید رعایت شود.

وی افزود: نامزدها باید خدا را در نظر بگیرند و بدانند هر چیزی که صبغه الهی داشته باشد باقی می‌ماند. طرفداران هم اخلاق و ادب را رعایت کنند تا انتخابات باشکوهی داشته باشیم. مردم نیز دو وظیفه دارند که شامل حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب از روی بصیرت و آگاهی است.

امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: اصل انتخابات، موجب افتخار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سبب ماندگاری و تنومندی انقلاب است. دشمنی بعضی از کشورهای غربی نشان دهنده ماندگاری انقلاب است. از مهم‌ترین مولفه‌های ماندگاری انقلاب، حضور مردم در انتخابات است. در تمام کشورهایی که دموکراسی دارند و رای مردم در آن تعیین کننده است، حضور مردم از شاخص‌های مهم رشد سیاسی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همیشه بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید می‌کنند چرا که انتخابات، اقتدار کشور را بیشتر می‌کند. از دیگر موارد تاکید ایشان، انتخاب افراد صالح است؛ کسانی که خود را سپر بلای مشکلات نظام و دین می‌کنند نه این‌که بخواهند مسائل فردی و جناحی خود را بر منافع نظام ترجیح دهند. رعایت قانون در تمام مراحل انتخابات از سوی مجریان، ناظران و نامزدها از دیگر موارد مورد تاکید ایشان است. بر این اساس هیچ‌کس حق ندارد از حدود قانون فراتر رود.

حسن‌زاده به مساله نفوذ اشاره کرد و گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری ماهیت آمریکا عوض نشده است. نفوذ یعنی این‌که کسی از خودی‌ها حرف دشمن را می‌زند و ناخواسته راه را برای او باز می‌کند. اولین قدم در نفوذ این است که فردی بخواهد چهره پلید آمریکا را تعویض کند و بگوید ماهیت آمریکا عوض شده است.

وی تصریح کرد: مساله انتخابات مساله بسیار مهمی است و عرصه امتحان برای مردم، مسئولان، ناظران، نامزدها و طرفداران آنهاست.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مساله بعدی برجام است که بالاخره سرانجام پیدا کرد.

وی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با کشورمان افزود: ما از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده که به فرموده رهبری تمام تلاش خود را کرده‌اند، تشکر می‌کنیم، اما برداشتن تحریم‌ها نباید کشور ما را مانند دوران پیش از انقلاب به کشوری مصرف کننده تبدیل کند. گرچه تورم‌های لجام گسیخته مهار شده اما رکود را داریم و تنها راه حل آن، اقتصاد مقاومتی است که در عمل باید محقق شود.

انتهای پیام