به گزارش خوزپرس، مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان در آیین آغاز عملیات بازسازی و ساخت این واحدهای آموزشی در دبستان مسلم دزفول گفت:در دزفول واژه هایی مانند احترام،محبت ،صداقت،هماهنگی و یکدلی معنی می شود.
محمد تقی زاده ضمن تقدیر از کمک های بی شایبه خیرین دزفول در مدرسه سازی افزود:باید فرزندانی تربیت کنیم که این فرهنگ غنی را درک کنند و به نسل آینده منتقل کنند.
مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان با اشاره به اینکه هدف آموزش وپرورش فراگیری ساده ترین مهارت های زندگی توسط دانش آموزان است گفت:اگر مسیر،هدف و یکپارچگی در ابتدا مشخص شود شاهد جامعه موفقی در آینده خواهیم بود که مردم دزفول در این زمینه موفق بوده اند.
وی افزود:وجود نخستین دانشگاه طول تاریخ بنام دانشگاه جندی شاپور در دزفول که مراودات علمی بسیاری با سراسر دنیا داشته است نشانه دانش و فرهنگ غنی مردم دزفول می باشد.
مدیر کل نوسازی مدارس استان خوزستان نیز در این آیین اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این پروژه ها را ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت:این درحالی است که تنها حدود ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به دزفول اختصاص یافته است.
رضا رضایی افزود:با وجود مشکلات اقتصادی کشور دولت قادر به حل مشکلات آموزشی نیست لذا باید خیرین با ورود به عرصه مدرسه سازی دولت را یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات پس از جنگ فضاهای ساخته شده جوابگوی نیاز استان خوزستان نمی باشند اظهار کرد:با آغاز عملیات اجرایی این طرح ها خیرین دزفول افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی طی امسال هزینه می کنند.
مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان به فعالیت بنیاد برکت در شهرستان دزفول نیز اشاره کرد و گفت:۲۰ پروژه توسط بنیاد برکت در شهرستان دزفول در دست ساخت است که ۱۰پروژه آن در قالب ۵۵ کلاس درس و ۱۰ پروژه آن شامل ساخت مسجد می باشد که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسند.
رضایی با اشاره به اینکه ۱۰۶ فضای آموزشی در دزفول بالای ۴۵ سال قدمت داشته و نیاز به بازسازی دارند گفت:عملیات اجرایی بیش از ۵۰۰ فضای آموزشی توسط بنیاد برکت در استان خوزستان شروع خواهد شد.
وی افزود:در سال تحصیلی جدید ۱۲۰ فضای آموزشی با اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی در خوزستان افتتاح شد.
مدیر آموزش وپرورش دزفول نیزگفت:امروز عملیات تخریب وبازسازی سه مدرسه و احداث دو مدرسه در دزفول توسط خیرین مدرسه ساز آغاز شد.
غلامرضا نصرالله پور افزود:مدرسه مسلم بن عقیل ،دبیرستان طالقانی و دبستان ضیایی بازسازی می شوند و دو پروژه دیگرنیز شامل یک دبستان سه کلاسه در روستای قلعه نو شمس آباد با کمک یک میلیارد ریالی خانواده حیدری خیر مدرسه ساز و ساخت مدرسه دیگری توسط حاج ملک مرداسی از دیگر خیرین دزفول می باشد که در یک هزار و ۲۰۰ متر زمین اهدایی توسط این خیر ساخته می شود.
نصرالله پور ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در مدرسه سازی در دزفول گفت:۷۰درصد بازسازی دبیرستان ۱۲ کلاسه طالقانی توسط خانواده زنده یاد طاووسی،بازسازی ۵۰درصد دبستان ضیایی توسط برادران مرساقیان،بازسازی دبستان سه کلاسه صبا در قلعه نو شمس آباد توسط حاج محمدعلی حیدری،احداث دبیرستان شش کلاسه حاج ملک مرداسی و بازسازی دبستان مسلم بن عقیل توسط خانواده تبارکی انجام می شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای این پنج پروژه را ۶۰ میلیارد ریال دانست و گفت:با کمک خیرین بیش از ۸۰درصد این واحدها اجرا خواهد شد و مابقی آن از محل اعتبارات دولتی تکمیل می شود.
نصرالله پور با اشاره به اینکه قدمت سه مدرسه ای که امروز عملیات بازسازی آنها آغاز شد بیش از ۴۵ سال می باشد گفت:حدود ۱۰۶ مدرسه با قدمت بالای ۴۵ سال ساخت در دزفول وجود دارد که باید بازسازی شوند.
مدیر آموزش وپرورش دزفول افزود:مدارس طرح برکت در دزفول در روستای سنجر و شهرک زراعی رو به اتمام است و تا دو ماه اینده بهره برداری می شوند.
وی تعداد خیرین مدرسه ساز دزفول که اقدام به ساخت و تجهیز مدارس کرده اند را دو هزارو۴۰۰ نفر دانست و گفت: امسال حدود شش مدرسه با ۶۰ کلاس درس به آموزش وپرورش اضافه می شود که دو تای آنها در روستاها می باشند.
حبیب الله آصفی نیز ضمن تقدیر از کمک های بی دریغ خیرین مدرسه ساز گفت:کمک های خیرین الگوی شایسته ای برای دیگر افراد هستند که نام دزفول را در کشور خوش آوازه کرده اند.
وی افزود:ما بجز خیرین مدرسه ساز خیرین بهداشت و درمان و خیرین محیط زیست نیز داریم که مقدماتی برای ورود خیرین ورزش نیز فراهم شده است و امیدواریم با ورود خیرین شاهد محرومیت زدایی از سطح روستاها باشیم.
آصفی با اشاره به محرومیت فراوان در بخش های مختلف دزفول از خیرین خواست جهت شکوفایی علوم و دانش به مناطق محروم نیز توجه کنند.
عبدالکریم افشار یکی از وارثان حاج رجبعلی تبارکی بعنوان یکی از خیرین مدرسه ساز دزفول نیز گفت:هفت میلیارد ریال از سهم ارث نوه های دختری این مرحوم برای ساخت مدرسه هزینه می شود.
مهرزاد طاووسی فرزند یکی از خیرین مدرسه ساز دزفول نیز از بازسازی دبیرستان طالقانی خبر داد و از خیرین خواست در این امر خیر مشارکت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ ایرنا