به گزارش خوزپرس به نقل از   ایرنا، آیت الله عبدالکریم فرحانی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی استاندار خوزستان با نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه استان در محل استانداری خوزستان، با اشاره به افتتاح فاز دوم پترو پالایشگاه آبادان به دست رییس جمهور در آخرین روز اسفند پارسال افزود: این طرح یک اقدامی جهادی بزرگ و تحول آفرین به دست دولت سیزدهم بود.

وی افزود: رییس جمهور در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز دوم ابر پروژه پالایشگاه آبادان در گفت و گو با مسوولان و عوامل اجرایی پروژه نشان داد که در مقابل مباحث منطقی انعطاف پذیر است و و اگر موضوعی ضرورت آن به صورت منطقی برای ایشان تشریح شود نه تنها پذیرفته بلکه به سرعت آن را نیز پیگیری می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت آغاز سریع عملیات اجرایی فاز بعدی پترو پالایشگاه آبادان گفت: با بهره برداری از این پرتو پالایشگاه هفت هزار نفر کارگر و کارشناس عملیات اجرایی این طرح در عمل بیکار شدند که با طرح این موضوع به رییس جمهور، آیت الله رئیسی برای جلوگیری از بیکاری این افراد به وزیر نفت دستور داد که فاز بعدی این پالایشگاه به سرعت آغاز شود.

 

آیت الله فرحانی افزود: انجام سفر اول رییس جمهور به خوزستان در همان روزهای اولیه تنفیذ حکم رهبر معظم انقلاب به ایشان بود و این موجب شد تا جمع بندی سفر و طرح هایی که باید در استان انجام شود پس از پایان سفر و در جلسات متعدد در تهران رقم خورد که به نوعی خوزستان در این موضوع شرایطی متفاوت از سایر استان های کشور داشت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای بهره گیری از حداکثر بهره وری از سفر بعدی آیت الله رئیسی به خوزستان گفت: مطالبه و اولویت های اساسی خوزستان از دولت باید به طور شفاف تعیین و در این سفر گره گشایی از این مسایل مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به هفت سفر رییس جمهور به خوزستان گفت: تمام مصوبه ها و دستورهای آیت الله رئیسی به خوزستان در این سفرها باید به طور دقیق تعیین و میزان پیشرفت و تحقق این مصوبه ها پیگیری شود.

آیت الله فرحانی با بیان اینکه دولت کار نشد را در آبادان اجرایی کرد گفت: اجرای پالایشگاه آبادان موضوعی بود که برخی مدیران آن را غیرممکن می دانستند ولی این کار بزرگ به دست دولت مردمی سیزدهم محقق شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به مشکل جدی سد و رودخانه کرخه افزود: این مشکل در سفر اخیر آیت الله رئیسی به آبادان طرح و ایشان خواستار ارائه طرحی زودبازده برای حل مشکل کرخه شد که مطالعه و تدوین چنین طرحی باید به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

وی توجه خاص به مناطق محروم خوزستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرستان های مختلف استان به ویژه ایذه دارای مشکل های مهم زیرساختی است که باید برای حل آنها در سفر آیت الله رئیسی به خوزستان گام های جدی برداشته شود.

آیت الله فرحانی با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب در خوزستان گفت: این طرح که در واقع ۸۰۰ هزار هکتار است که ۲۵۰ هزار هکتار آن در شمال خوزستان، ۵۰۰ هکتار آن در جنوب خوزستان و ۵۰ هزار هکتار آن در استان ایلام واقع است که اجرای این طرح به عنوان اولویت در دستور کار سفر آتی رییس جمهور به استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ با حضور در آبادان فاز ۲ ابر پروژه پالایشگاه آبادان را افتتاح کرد. با افتتاح گام دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان، سهم آبادان از تولید بنزین کشور به ۳۰ درصد افزایش یافت. بکارگیری بلندترین مشعل‌های پالایشگاهی کشور به ارتفاع ۱۲۵ متر در فاز ۲ به منظور انتشار حداقلی گازهای سوخته شده در فضا انجام شده است. برای نوسازی بزرگترین واحد تقطیر غرب آسیا چهار سال زمان صرف شد.با بهره‌برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان میزان تولید بنزین از ۱۰ به ۱۴ و تولید گازوئیل از ۱۶ به ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

با پایان دور اول سفرهای رییس جمهور به استان های کشور قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه دور دوم سفرهای استانی آیت الله رئیسی آغاز شود که بر اساس اعلام معاون اجرایی رییس جمهور، خوزستان مقصد اولین سفر استانی هیات دولت خواهد بود.آیت الله رئیسی در دوران مسوولیت خود به عنوان رییس جمهور تا کنون هفت بار به خوزستان سفر کرده است.