به گزارش خوزپرس، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره واکنش‌های برخی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که رد صلاحیت شده‌اند، گفت: هر کسی که کاندیدای انتخابات مجلس می‌شود در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی نامزد شده است.

*داوطلبان باید قانون را پذیرا باشند

وی ادامه داد: داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس باید آمادگی این را داشته باشند که اگر قوانین تائید صلاحیت‌ها محدودیت‌هایی برای حضور آنها در انتخابات ایجاد کرد قانون را پذیرا باشند.

سادات‌ابراهیمی با اشاره به بهره‌گیری شورای نگهبان از مدارک و مستنداتی که تا لحظه بررسی به این شورا رسیده است، جهت تائید صلاحیت داوطلبان گفت: اگر در این میان از داوطلبی حقی ضایع شد یا گزارش‌های ارسالی به شورا ناقص بود در مهلت اعتراض، رای شورا قابل تجدیدنظر است.

وی به پاسخ مراجع چهارگانه به استعلامات سوابق داوطلبان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی هیأت‌های اجرایی استعلامات مراجع چهارگانه را نادیده گرفتند و بخشی از بار را به دوش هیأت نظارت انداختند.

*تفاوت‌های آماری به علت لحاظ نکردن نظرات مراجع چهارگانه از سوی هیأت‌های اجرایی است

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی هیأت‌های اجرایی به پرونده بعضی از داوطلبانی که استعلامات منفی از سوی مراجع چهارگانه درباره آنها وجود داشت به دیده اغماض نگاه کردند از این رو وقتی نوبت به نظر هیأت‌های نظارت رسید مجبور به رد صلاحیت این دسته از داوطلبانی شدند که در هیأت‌های اجرایی صلاحیت‌شان تائید شده بود، بنابراین تفاوت‌های آماری به علت لحاظ نکردن نظرات مراجع چهارگانه از سوی هیأت‌های اجرایی است.

انتهای پیام/