به گزارش خوزپرس از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی روز یکشنبه اظهار کرد: شهروندان هنگام سفر برای مصون ماندن از تهدیدهای سایبری می‌بایست نکات مربوطه را مدنظر داشته باشند.
وی افزود: هموطنان اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر به اشتراک نگذارند چراکه این اطلاعات، نبود شما در منزل را در اختیار سارقان قرار می‌دهد.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: گردشگران و مسافران برای استفاده از دستگاه‌های حامل داده شامل دوربین عکاسی، رم‌ ریدر و هر نوع حافظه جانبی مراقب باشند آنها را در هتل‌ها، سوئیت‌ها و مکان‌های تفریحی جا نگذارند.
وی افزود: هموطنان در طول زمان مسافرت سعی کنند در اماکن عمومی از دستگاه‌های وای‌فای ناشناس استفاده نکنند زیرا هر دستگاه وای‌فای ناشناس می‌تواند دامی از طرف سودجویان اینترنتی باشد.

سرهنگ حسینی گفت: مسافران اطلاعات خصوصی و مهم خود را در سفر به همراه خود نبرند و در هنگام استفاده از اینترنت اماکن اقامتی احتیاط کنند؛ همچنین برای خریدهای حین سفر از کارت بانکی جداگانه با مبلغ محدود استفاده کنند.
وی افزود: شهروندان قبل از مسافرت با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند نسبت به حفظ امنیت و حریم خصوصی خود تلاش کنند و نکات مهم را مدنظر داشته باشند چراکه رعایت این نکات می‌تواند تضمین‌کننده امنیت سایبری مسافران باشد.