به گزارش خوزپرس به نقل از خبرنگار ایرنا از استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب شنبه شب در نشست شورای اداری که در شادگان خطاب به مدیران استان افزود: هرچه می‌توانید از ظرفیت نخبگان در پیشبرد امور بهره بگیرید و جریان مدیریت علمی نیازمند نوابغ، نخبگان، سواد رسانه‌ای و علمی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید با برنامه مشخص گام بردارند، اظهار داشت: اگر به عنوان مدیر دستگاه هدف‌گذاری برای اجرای امور را در نظر نداشته باشیم به طور حتم مسیر را گم خواهیم کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هدف مدیران باید شناخت اهداف و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای مأموریت خود در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باشد، بیان داشت: مسئولان باید برای اهداف خود سیر حرکت تعیین و مأموریت‌های خود را ذیل اهداف مدنظر مشخص و سپس نقشه راه خود را به عنوان یک مدیر تعیین کنند.

حسینی محراب بر ضرورت هم‌افزایی میان دستگاه‌ها تاکید کرد و عنوان داشت: همه ما آمده‌ایم که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران خدمتگزار مردم باشیم و بنابراین باید در میدان به مردم خدمت و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: مدیریت سنتی بر مدیریت علمی برتری و سلطه ندارد و باید نگرش خود را تغییر دهیم و از مدیریت سنتی بپرهیزیم.
استاندار خوزستان با بیان اینکه مزیت‌های استان باید شناسایی شوند، ادامه داد: چرخه‌ای که می‌تواند اقتصاد خوزستان را پیش ببرد صنایع بزرگ، ایجاد صنایع کوچک متناسب با صنایع بزرگ و خوشه‌های صنعتی است.

وی اظهار داشت: برخی صنایع مانند صید، ماهی‌گیری و پرورش میگو از جمله ظرفیت‌هایی است که باید از آنها برای اشتغال بهره گرفت و هر چه که می‌توانیم قوانین، مقررات و آئین نامه ها را به نفع مردم تغییر دهیم و با افرادی که به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند برخورد خواهیم کرد.

استاندار خوزستان گفت: اسکله شادگان می‌تواند ظرفیت عظیمی برای صادرات استان و کشور باشد؛ بنابراین موانع باید از سر راه برداشته شود و گمرک سهولت در ترخیص کالا را انجام دهد.

حسینی محراب با بیان اینکه ما باید در تجارت خارجی موفق شویم، اظهار داشت: راه برون رفت بیکاری کشور در هدف‌های صادراتی است باید اشتغال و تولید برای صادرات صورت گیرد؛ هر کس که در این زمینه کار کند، جهادگر است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران باید آرامش فکری داشته باشند، نباید فرآیند سرمایه‌گذاری در استان پیچیده شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت ایجاد طرح دانش بنیان برای لایروبی کارون بیان داشت: مشکلات آب و فاضلاب در شهر و روستاها باید برطرف شود.

استاندار خوزستان امروز سفر یک روزه ای به شهرستان شادگان داشت و ظرفیت های صنایع و بندر این شهر را بازدید کرد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.