به گزارش خوزپرس از اهواز، حجت اله دهدشتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن در شوشتر بیان کرد: این سرشماری به صورت غیرحضوری و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات بتوان آنها را در ابعاد مختلف احصا کرده و در اختیار برنامه‌ریزان قرار داد.
وی افزود: رویکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این طرح آزمایشی، سنجش آمادگی برای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است.
وی با اشاره به فواید در دست داشتن این آمار بیان کرد: برای برنامه ریزی و تصمیم گیری مدیران در سطوح مختلف، داشتن آمار و اطلاعات لازم به ویژه از میزان جمعیت هر منطقه بسیار تاثیرگذار است.

دهدشتی ادامه داد: این طرح سرشماری می‌تواند در پیش بینی نیازمندی‌های آینده شهرستان شوشتر بسیار حایز اهمیت باشد.
فرماندار شهرستان شوشتر بیان کرد: این سرشماری به صورت میدانی و مراجعه به منازل و آمارگیری از خانوارها نخواهد بود بلکه از طریق فراخوان عمومی برای مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس: https://www.ncr.ir و درج اطلاعات شامل آدرس محل سکونت (استان، شهرستان، شهر، نوع و نام معبر ماقبل آخر و نوع و نام معبر آخر، کدپستی، پلاک، طبقه و شماره واحد) و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع (اتباع خارجی) انجام خواهد گرفت.
دهدشتی گفت: برای پیشبرد اهداف این طرح که در نهایت به نفع مردم خواهد بود، نیاز است تا همه شهروندان نسبت به تکمیل و صحت سنجی اطلاعات خود اقدام کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان شوشتر ۱۰۱ هزار و ۸۰۰ نفر و نرخ رشد جمعیت در این شهرستان ۱.۶ درصد است.