به گزارش خوزپرس به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: تقویت و ورود سامانه بارشی فراگیر و رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان از ظهر چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه در بیشتر نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و جنوب شرقی و مرکزی پیش بینی می شود که هسته های بارشی بالای ۱۰۰ میلی متر در ارتفاعات شمالی و شرقی قابل انتظار است.

بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی هواشناسی، رگبار و رعد وبرق و احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط تا شدید، افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱.۵ تا ۲.۵ متر ازاوایل روز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه در شمال خلیج فارس ، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه های پیش یابی تا اوایل روزچهارشنبه جوی پایدار بر روی استان قرار دارد و در این مدت پدیده غالب مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در بیشتر مناطق استان به ویژه جاده های مواصلاتی استان و افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خواهد بود.

محمد سبزه زاری افزود: شمال خلیج فارس تا روز دوشنبه نیمه مواج است. همچنین تا اواسط هفته یخزدگی سطح زمین به خصوص در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۲۰.۸ و ایذه با ۰.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۶.۸ و حداکثر ۱۹.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.