به گزارش خوزپرس یه نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان،عبدالحسن مقتدایی امروز( شنبه ۲۶ دی ماه) در کارگروه ستاد انتخابات،اظهارکرد: برای صیانت از روند کار کمیته های زیر مجموعه ستاد،مروری در فرایند فعالیت ها صورت می گیرد تا اگر مشکلی وجود داشته باشد مرتفع کنیم.

وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی افزود:اگر اصل قانون را در اجرای کار قرار دهیم قطعا منطق نیز بر فرایند کار حاکم شده و میزان اشکالات کمتر می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد:از آغاز کار کمیته های انتخابات تاکنون خوشبختانه کار وضعیتی خوبی را طی کرده اگرچه کش و قوس هایی بدلیل عدم توجیه برخی کارگزاران وجود داشت اما با موفقیت طی شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد:در کمیته های اجرایی استان عمدتا کار نظارت و هماهنگی انجام می شود اما کار اصلی و حساس در حوزه های شهرستانی صورت می گیرد که در این زمینه نیاز است مسوولین شهرستانی دقت لازم را دبه کار ببرند تا حقی از مردم ضایع نشود.

وی تصریح کرد:اگر در فرایند کار انتخابات دخل و تصرف ها و برداشت های شخصی  از سوی برخی افراد صورت بگیرد باید سریع از آن ها جلوگیری شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حفاظت و رعایت از قانون حفاظت از بیت المال است بیان کرد: قانون در انتخابات حرف اول را می زند و هیچکس حق دخل و تصرف در رای مردم ندارد اگر خطایی از سوی کسی در حوزه های مختلف سر بزند یعنی حق مردم پایمال شده است.

مقتدایی عنوان کرد: در انتخابات هیچ ماموری معذور نیست و این کار مسوولیتی است که به فرد داده می شود و استاندار،فرماندار،معاون فرماندار و هرجایگاه دیگری باید براساس قانون پیش برود.

وی تصریح کرد:هیچ کس در ستاد اجرایی و نظارت انتخابات حق ندارد در تعیین نمایندگان مجلس دخالتی داشته باشد و آنچه که انتخاب و تایید می شود همان رای مردم است.در واقع انتخابات یک رفراندوم است که هیچ کس حق دخل و تصرف در آن ندارد و رای مردم فصل الخطاب انتخابات است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نباید طراحی مهندسی برای تعیین یک مجلس صورت بگیرد و این حق نه برای دولت است و نه هیات نظارت و نه هیات اجرایی این حق را ندارد تصریح کرد:برای اجرای صحیح و قانونمند انتخابات هیچکدام از دست اندر کاران انتخابات نباید ابزاری برای طراحی خاص قرار بگیرند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه در رای گیری و کاندیداتوری از جوانان بهره مند شویم اظهارکرد: اساس موفقیت حکومت به نوآوری است و این نوآوری فقط باید جوان گرایی محقق می شود بنابراین ما باید فکر جوان را به کار بگیریم در غیر این صورت در کوتاه مدت دچار مشکلات جبران ناپذیر می شویم.

وی خطاب به فرمانداران گفت: توجه داشته باشید از حقوق مردم در انتخابات دفاع کنید.اگر مشکلی در حوزه شما بوجود بیاید بطور میدانی در محل حاضر شوید و سریع  نسبت به حل آن اقدام کنید.

استاندار خوزستان در پایان افزود: انشالله انتخاباتی داشته باشیم که پشتوانه ای برای نظام جمهوری اسلامی و پشتیبانی از خون شهدا باشد.