به گزارش خوزپرس از اهواز، جلیل مختار روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:در راستای تحقق اهداف تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان  و اروندکنار که از ابتدای امسال آغاز شد جمع آوری اسناد مربوطه توسط بازرسان در حال انجام است.


وی افزود: نخستین جلسه دیوان محاسبات هفته گذشته انجام شد و امروز نیز نخستین جلسه سازمان بازرسی کشور  بمنظور بررسی قانونی و برخورد با تخلفات محتمل در شهرداری های آبادان و اروند کنار در خصوص تحقیقات و بررسی‌ مقدماتی در گزارش سازمان بازرسی انجام گرفت.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست گزارش اولیه تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان و اروند کنار مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعات به دست آمده از جوانب مختلف بررسی خواهد شد تا در فرصتی مناسب در کمیسیون مربوطه و صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین امسال مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار از سال ۱۳۸۵ تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و این تقاضا  با ۱۳۱ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

در متن تقاضای تحقیق و تفحص آماده است: با توجه به  تخلفات بی حد و حصر در شهرداری آبادان و شهرداری اروندکنار در زمینه های مختلف از جمله استخدام‌ها، نفرات غایب، کارکنان مازاد، قراردادها و در عین حال وضعیت اسفناک ۲ شهر یاد شده، درخواست تحقیق و تفحص از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ این ۲ شهرداری را داریم.

در جریان بررسی این گزارش جلیل مختار به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص مذکور، گفت: با توجه به بررسی‌ اولیه و گزارش های فنی و عمرانی در حوزه خدمات و مبلمان شهری وضعیت نامطلوب بوده و متاسفانه منظر شهر آبادان بسیار بد جلوه داده شده است که این امر نارضایتی عمومی همشهریان را نیز به همراه دارد.