استاندار خوزستان در گفت و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری خوزپرس در مرز چذابه گفت:خوشبختانه وضعیت تردد در مرز شلمچه و چذابه روان است و مردم میتوانند همچنان از مرز های خوزستان مخصوصاً چذابه عازم کربلا شوند

وی افزود: هزار موکب در سطح استان خوزستان مستقر کردیم که در حد و مرز شلمچه و چذابه و برخی شهر های عبوری خدمات خود را ارائه میدهند و تعدادی از مواکب را در شهر های کربلا و نجف مستقر کردیم برخی وسایل نقلیه هم در آن سوی مرز به کار گرفتیم که بتوانیم تردد زائرین را به شهر های نجف و کربلا تسهیل بکنیم .

استاندار خوزستان گفت: قیمت هایی که برای جابجایی زائرین در مرز مقداری بالا رفته بود با همکاری دولت عراق کاهش پیدا کرد و سایر اقدامات منجر شده که تا کنون بیش از یک میلیون و نیم از عزیزان کشور ایران عازم کشور عراق شوند و تعدادی نیز از زائرین خارجی در این جمع حضور داشتند.

وی در ادامه گفت:تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از زائرین به ایران بازگشته اند. تسهیلات مورد قبولی برای بازگشت زائرین در هر دو پایانه شلمچه و چذابه از نظر حمل و نقل بین شهری و بین استانی و درون استان و برون استان در نظر گرفته شده که زائرین بتوانند به شهر های مقصد خودش با قیمت مناسب برسانند.

خلیلیان گفت: از نظر سایر اقدامات خوشبختانه در داخل کشور به خصوص پایانه های داخلی اوژانس کاملا زائرین و افرادی که تردد داشته اند را تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار داده اند.
در ان سوی مرز هلال احمر خدمات بسیار خوبی را ارائه کرده و کاملا در مسیر پیاده روی مستقر هستند تا بتوانند به زائرین خدمت رسانی کنند.

خلیلیان در آخر گفت:سعی بر این است تا ورود اخر زائر به کشور موکب ها پا بر جا بمانند و به ترتیب ورود و تردد بیشتر تعداد موکب ها کمتر میشود.

*✍️خبرنگار: مهدی حلاج خوب*