به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد رضا کرمی نژاد عصرپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده شرکت آبفا خوزستان در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ماه‌های گذشته با برنامه ریزی و بسیج  امکانات توانست در خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی پیشتاز باشد.

وی افزود: امسال با برنامه ریزی انجام شده برای تکمیل خطوط انتقال آب و شبکه فاضلاب پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که طبق بازدید میدانی روزانه از وضعیت ۲ پایانه مرزی، شرایط پایداری وجود دارد.

کرمی نژاد به اقدامات انجام شده در اجرای شبکه فاضلاب در این پایانه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: امسال شبکه فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه اجرایی شد و مشکل چندین ساله آن برطرف شد و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در پایانه مرزی چذابه به منظور جمع ‌آوری پساب تولیدی نیز شبکه فاضلاب تکمیل و لایروبی شده و بر این اساس در چذابه هم مشکلی در بخش فاضلاب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد:در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ادارات آبفا خرمشهر و دشت آزادگان مستقر شده‌اند و واحدهای کنترل و کیفی، نظارت دقیقی بر کیفیت آب شرب زایران اربعین حسینی دارند.

وی گفت: ماشین آلات لازم در هر ۲ پایانه مرزی توسط آبفا خوزستان تامین شده تا در صورت هرگونه مشکل احتمالی اقدام لازم، چه در بخش انسداد شبکه فاضلاب یا تامین آب مواکب از طریق تانکر صورت گیرد.

کرمی نژاد بیان کرد: خدمات رسانی آبفا خوزستان تا آخرین روز از حضور زایران اربعین حسینی ادامه دارد و آبفا خوزستان هیچ محدودیت زمانی در خدمات رسانی به عاشقان امام حسین(ع) ندارد.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: حمام‌های سیار در پایانه مرزی چذابه و دستگاه بسته بندی آب لیوانی با کیفیت در پایانه مرزی شلمچه توسط آبفا خوزستان مستقر شده است.

وی به تامین آب شرب مواکب خارجی در پایانه مرزی شلمچه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مواکب اتباع خارجی در روزهای گذشته مستقر شده‌اند با فوریت شبکه آبرسانی به اتباع خارجی احداث شد و ۱۲ انشعاب برای مواکب اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه نصب شد.