به گزارش خوزپرس به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا “سرهنگ کارآگاه علی حسینی” در خصوص این خبر گفت: با مراجعه تعدادی شاکی و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، پرونده اولیه تشکیل و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ حسینی افزود: در برابر اظهارات شکات و بررسی‌های اولیه مشخص شد که بیش از پنج میلیارد ریال از حساب مالباختگان سرقت شده است.

وی افزود : کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری، دریافتند کارت همه مالباختگان اسکیم(کپی) شده و همه مالباختگان از یک میوه‌فروش دوره‌گرد خرید انجام داده‌اند.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد : در تحقیقات تکمیلی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفی‌گاه خود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا به سرقت از تعدادی از مشتریان خود با این روش اعتراف کرد .

برابر بررسی های به عمل آمده ۳۸ نفر از مالباختگان نیز شناسایی شدند.

این مقام مسئول توضیح داد: اسکیمر قطعه‌ای الکترونیکی شبیه کارتخوان است که کلاهبرداران( عموما در پوشش فروشندگان دوره گرد ) از آن برای کپی کردن اطلاعات کارت بانکی افراد و به سرقت بردن موجودی آنها استفاده می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که تا حد امکان خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام داده و هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان، ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده، عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان از معرفی متهم به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، مراتب را از طریق ‏سایت پلیس فتا به نشانی ‏www.cyberpolice.ir‏ و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.