به گزارش خوزپرس از اهواز، سردار سیدمحمد صالحی یکشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی این استان اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند با بزرگنمایی برخی مسائل اجتماعی فضای جامعه را نا امن جلوه دهد لذا رسانه ها باید با انتشار اخبار درست  و موثق اجازه فعالیت به رسانه های معاند را ندهند.

وی ادامه داد: باید اقتدار پلیس را در فضای مجازی منعکس کرد و انتشار اخبار منفی را کاهش داد ، رسانه ها باید به درستی اطلاعات و حوادث را منعکس کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان خاطر نشان کرد : وظیفه آگاهی بخشی به جامعه وظیفه همگانی است ، باید بیشتر تلاش کنیم تا مطالبه مردم باعث کاهش امنیت نشود.

سردار صالحی با بیان اینکه برخی مطالب که در فضای مجازی منتشر می شود کار دشمن را آسان می‌کند گفت:دشمن تلاش می کند تا مسئولان استان خوزستان را ناکارآمد نشان دهد.

وی ادامه داد: تعداد اخبار منفی که از خوزستان منتشر می شود بیشتر از اخبار مثبت است لذا رسانه ها باید با مدیریت صحیح اخبار را منعکس کنند.

رسانه ها به مطالب فضای مجازی استناد نکنند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد : مقوله فرهنگ نسبت به سایر حوزه ها از جایگاه برتر و شاخصی برخوردار است.

عبدالرضا صیفی ادامه داد : فرهنگ باعث می شود تا در جنگ تحمیلی بتوانیم در مقابل دشمن قرار بگیریم و پیروز میدان شویم .

وی با بیان اینکه در ایام محرم و صفر جرم و جنایت کاهش می یابد که علت آن فرهنگ مردم است گفت: هر چه در حوزه فرهنگ تلاش کنیم تاثیر آن را در اقتصاد و سایر حوزه ها خواهیم دید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان  با بیان اینکه در سازمانها و ادارات به علت ضعف مدیریت و ضعف کاری خبرنگار هراسی حاکم بوده است افزود:  در دولت کنونی به دلیل  پاسخگو بودن مسئولان این چنین نیست.

صیفی از اصحاب رسانه خواست در انتشار اخبار دقت کنند و به اخبار منتشر شده از طریق فضای مجازی استناد نکنند و تا صحت خبر تائید نشده آنرا  منتشر نکنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد : مسئولان استان باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند تا در مواقع ضروری اطلاعات دقیق منتشر شود و این تعامل بین مسئولان خبرنگاران باید بیشتر شود.

وی گفت : پویش خبر مثبت هم به صورت ویژه به توانمندی های استان کمک می‌کند تا اخبار مثبت منتشر شود

صیفی تصریح کرد :خوزستان به دلیل اینکه استانی مرزی  است بیشتر مورد طمع دشمنان قرار دارد و دشمن تلاش می کند ضعف های این استان را برجسته کند.

 اخبار خوزستان به درستی منعکس شود

رئیس خبرگزاری استان خوزستان نیز در این نشست ضمن گرامی داشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی ، اظهار کرد : شهید صارمی از همکاران تلاشگر مجموعه خبرگزاری ایرنا بود که در افغانستان بسیار مظلومانه در کنار سایر دیپلمات های ایران به شهادت رسید.

محسن بهاروند ادامه داد : استان خوزستان استان امنی است، چنانچه اگر یک سال گذشته را بررسی کنیم موارد امنیتی بسیار کمی را در این استان شاهد بودیم  ولی رسانه‌های معاند خوزستان را نشانه گرفته اند تا این استان را  نا امن جلوه دهند.

وی ادامه داد : انعکاس  اخبار منفی باعث می شود سرمایه گذار از استان خارج شود و باید اخبار منفی را کمتر کنیم و به اخبار مثبت استان بیشتر بپردازیم.

رئیس خبرگزاری استان خوزستان تصریح کرد : در استان شاهد معضلات و مشکلات متفاوتی  هستیم که نیروی انتظامی با آنها مواجه است ، ما به عنوان رسانه تلاش می‌کنیم همواره با نیروی انتظامی همراه باشیم.

بهاروند افزود : باید تلاش کنیم چنانچه در استان اخبار منفی وجود داشته باشد آن را مدیریت و به درستی منعکس کنیم.

وی گفت : فضای مجازی یک شمشیر دولبه است که داشتن اطلاعات و دانش آن کمک بسیاری به حوزه اجتماعی می کند تا دسیسه های دشمن را مهار  کند.

رئیس خبرگزاری استان خوزستان خاطر نشان کرد : باید در حوزه آموزش اقدامات بیشتری انجام  گیرد تا مردم در خصوص ترفندهای کلاهبرداری آگاهی و اطلاعات بیشتری داشته باشند.

اگر رسانه ها نبودند بسیاری از خودگذشتگی ها منعکس نمی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت :  اگر رسانه ها نبودند بسیاری از خودگذشتگی ها منعکس نمی شد ، انتظار می‌رود اهالی قلم زحمات نیروی انتظامی را به خوبی منعکس کنند.

حجت الاسلام رضا کلاه‌کج با اشاره به تعداد رسانه ها در استان گفت : خوزستان بعد از تهران با ۴۱۸ رسانه بیشترین تعداد رسانه ثبت شده را دارد که که باید از این ظرفیت برای معرفی استان بهره ببریم.

وی ادامه داد : نقش و رسالت خبرنگار آن قدر جدی است که اگر نباشه از خود گذشتگی های نیروی انتظامی نمایان نمی‌شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود : امسال ۱۷ مرداد مصادف شد با عاشورای حسینی (ع) و فرصتی شد تا به این باور برسیم که تقارن این روز با نام امام حسین(ع) و یاران آن با گذشت ۱۴۰۰ سال همچنان در دل مردم و شیعیان جاری است.

حجت الاسلام کلاه‌کج خاطر نشان کرد : اکنون امنیت جامعه را مدیون تلاش های نیروی انتظامی هستیم .ایرنا