به گزارش خوزپرس، دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره قول بیمه‌ها مبنی بر پرداخت مطالبات وزارت بهداشت تا پایان شهریور ماه سال ۹۴ گفت: هنوز این اتفاق محقق نشده و سازمان‌های بیمه‌گر به وعده خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.

درخواست چندباره وزیر بهداشت از سازمان‌های بیمه‌گر

وی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها بسیار زیاد است، افزود: امیدوار بودیم که سازمان‌های بیمه‌گر به وعده خود مبنی بر پرداخت مطالبات ما تا پایان شهریورماه عمل کنند، اما این اتفاق نیفتاد. درخواست ما از بیمه‌ها همان چیزی است که معمولا طلبکار از بدهکار می‌خواهد. درخواست ما این است که سازمان‌های بیمه قانون را رعایت کرده و به آن عمل کنند.

هاشمی با اشاره به صحبت‌های مجددی که در این باره با سازمان‌های بیمه‌گر انجام شده است، گفت: این صحبت‌ها درحالیست که هنوز عملا اتفاقی در این زمینه نیفتاده که کمک کند تا همکاران ما بدون دغدغه بتوانند بیمارستان‌های کشور را اداره کنند.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره مجدد به مشکلات مالی و اعتباری بیمارستان‌ها، تصریح کرد: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر این هشدارها را جدی بگیرند.

چندی پیش، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت به ایسنا گفته بود که وزارت بهداشت از چهار بیمه‌گر اصلی از سال ۹۳ و ۹۴ مجموعا ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان طلبکار است.

همچنین طبق قول سازمان‌های بیمه‌گر، بنا بود سازمان بیمه تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایرانیان معوقات خود را به بیمارستان‌ها و گروه‌های پزشکی تا آخر شهریور ماه ۹۴ تسویه کنند.

انتهای پیام