به گزارش خبرگزاری خوزپرس از دزفول ، محمد رضا کرمی‌نژاد شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: امسال و با همکاری شورای شهر دزفول و متناسب به نیازهای شهروندان اقدام به اجرای طرح‌های عمرانی در بخش‌های مختلف شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به نام سردار شهید سوداگر از جمله این طرح هاست که برای هر متر آن مبلغی در حدود ۸۵۰ هزار ریال اختصاص یافته و خدمتی بزرگ به مردم دزفول در بخش بهسازی معابر شهری است.

شهردار دزفول عنوان کرد: افتتاح آب نمای شیخ انصاری، بهره‌برداری از پل‌های عابر پیاده رو مکانیزه، تقاطع غیر هم سطح کمربندی غرب دزفول، کانال دفع آب و پسماند فاضلاب خیابان فردوسی نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی بوده که به مناسبت دهه فجر در دزفول افتتاح می‌شوند.

وی گفت: امسال و با همکاری بخش‌های مختلف شهری میزان آمادگی شهرستان در مواجه به حوادث و بلایای انسانی و طبیعی، افزایش یافته است و دزفول در این مقوله ایمن شده است.

کرمی‌نژاد بیان کرد: به همین جهت و با همکاری سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر دزفول، مانور بزرگ آتش سوزی، عصر روز یکشنبه در میدان خلیج فارس شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: هم چنین با هدف افزایش آمادگی عمومی در حوزه امداد و نجات علاوه بر هماهنگی با بخش‌های مختلف انتظامی و امنیتی در برخورد و مقابله با حوادث انسانی و بلایای طبیعی، طرح افزایش آگاهی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در دزفول اجرا شده است.

شهردار دزفول عنوان کرد: طراحی مرکز مدیریت بحران دزفول نیز از جمله خدمات شهرداری دزفول در جهت کاهش محرومیت و افزایش آمادگی و گسترش امنیت شهرستان در بخش امداد و نجات است که آغاز عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی‌نژاد بیان کرد: تشکیل کارگروه و ستاد و اکیپ مدیریت بحران با تامین نیروی انسانی به صورت کافی، اختصاص ۵ میلیارد ریال به توسعه و تجهیز خدمات و ماشین آلات مورد نیاز، احداث و تجهیز پایگاه‌های امدادی در مناطق مختلف شهری، از جمله خدمات و طرح‌های اجرا شده در شهرداری دزفول با هدف مقابله با زلزله در بخش‌های مختلف شهرستان است.

وی گفت: هم چنین با هدف پیش بینی شرایط ناپایدار جوی و جلوگیری از حوادث احتمالی و افزایش آمادگی نیروهای امداد و نجات با همکاری هوا‌شناسی شهرستان اقدامات و خدمات مشترک پیش بینی و هماهنگی‌های مورد نیاز این حوزه در دزفول اجرا شده است.

شهردار دزفول عنوان کرد: هم چنین با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان نقشه مناطق پر خطر دزفول نیز آماده سازی شده است که با این نقشه حوادث و خطرات احتمالی هر منطقه از دزفول مشخص شده است که این مقوله در رشد و توسعه خدمات حوزه امداد و نجات بسیار موثر است.