یادداشت مهمان/ داوود قند علی پور

علاوه بر این با نگاهی به کاهش نرخ بیکاری و کاهش نرخ جرم و جنایت مشخص می شود که چه کار عظیم و بزرگی در پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان صورت گرفته است. بر کسی پوشیده نیست که این پروژه ریل‌گذاری مناسبی برای ادامه مسیر توسعه منطقه در آینده خواهد بود. یکی از اهداف بلند در راه اندازی پتروشیمی مسجد سلیمان این بود که به دنیا ثابت شود نه جنگ اقتصادی می تواند کشور ما را از تلاش برای آبادانی و توسعه کشور باز دارد و نه کرونا می تواند روند حرکت ما را متوقف کند. اما ظاهرا این بار یک نیروی جدیدی قرار است سد راه شود، و آن نیروی چیزی نیست جزء عده ای قلیل که قصد تغییر ترکیب موفقی را دارند که این پروژه عظیم را به ثمر نشانده اند. عده ای که توان پیگیری و به ثمر نشستن پروژه های به مراتب کوچکتر اعم از سالن انتظار یک فرودگاه، جاده میانبر چند کیلومتری، احداث یک مرکز درمانی یا تفریحی کوچک و … را ندارند، اما قصد اخلال در اجرای یک مگا پروژه بنام پتروپالایش بختیاری را دارند.

بسیار واضح است که این افراد مقاصدی غیر از توسعه پایدار در منطقه را دارند که این انتظار می رود نهاد های نظارتی آگاه باشند و جلوی این اقدامات اخلالگر در فضای واقعی و همچنین در فضای مجازی را بگیرند.

بدیهی است اگر کشوری بخواهد اقتصاد توسعه یافته و پیشرفته داشته باشد، باید فضای رشد و توسعه کارآفرینی را مهیا کند و از کارآفرینان حمایت کند ، چون همانطور که موفقیت یک کارآفرین برای اقتصاد سودآور است، شکست آنها نیز بی‌شک تبعاتی برای اقتصاد و جامعه خواهد داشت. بنابراین حمایت از کارآفرین برتر کشور دکتر یوسف داوودی در مسیر آغاز پروژه پتروپالایش بختیاری می تواند بارقه های امید را دوباره در دل مردم محروم منطقه ایجاد کند.