به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق جعفری چگنی در خصوص برخورد با استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی نقاط خوزستان برخی در مراسم عروسی، عزا و درگیری‌ها از سلاح استفاده می‌کنند و با توجه به نارضایتی عامه مردم از این رفتار نادرست و خلاف قانون و مجرمانه، در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۵۰ نفر از متجاهرین استفاده از سلاح توسط فرماندهی انتظامی خوزستان دستگیر و راهی زندان شدند و تعدادی سلاح نیز کشف شده است.

وی افزود: اولویت اصلی دادگستری و مجموعه شورای تامین خوزستان مقابله و برخورد جدی و قاطع با هر گونه اقدام ناامن کننده به ویژه متجاهرین به استفاده از سلاح خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: متجاهرین به استفاده از سلاح اعم از کسانی که اقدام به قدرت‌نمایی و اخلال در نظم عمومی می‌کنند یا اقدام به جرح با سلاح در درگیری‌ها و نگهداری یا استفاده از سلاح می‌کنند باید منتظر دو تا ۱۰ سال حبس باشند. علاوه بر این، مجوز سلاح دارندگان سلاح مجاز نیز در صورت استفاده غیر مجاز، باطل و سلاح به نفع دولت ضبط خواهد شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: با توجه به نگرانی‌ها و نارضایتی‌های اجتماعی از این مساله، در برخی شهرستان‌ها پویش “نه به استفاده از سلاح” با همراهی بزرگان، معتمدین و متنفذین شکل گرفته است که جای تشکر دارد. انتظار می‌رود این پویش در کل استان خوزستان شکل بگیرد؛ ضمن اینکه برخورد قاطعانه با متخلفان نیز ادامه خواهد یافت.