یادداشت اختصاصی خوزپرس به قلم دکتر اصغر حاتمی نیا-دکتری علوم سیاسی:

خبر انتصاب حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی فرزند خوشنام خوزستان، موج بلند باور به دولت رئیسی نسبت به استفاده از نیروهای توانمند خوزستانی بخصوص از حوزه شهرستانها های شوشتر و گتوند بوجود آورده است.
بطوریکه، فضای مجازی و فضای حقیقی، وضعیت ها و استوری های بسیاری از مردم  منطقه، خبرگزاری ها وسایت ها  تصویر و خبر این انتصاب را به نحو بی سابقه ای به خود اختصاص دادند و حتی در  محافل و مجالس عمومی مردم نیز نقل محافل گردید.
عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری که  اهداف اصولی دولت دکتر رئیسی را تشکیل می دهند در حکم انتصاب سید محمد سادات ابراهیمی مورد توجه وزیر اقتصاد و دارایی قرار گرفته، این عبارات کاملا هوشمندانه و حساب شده توسط وزیر اقتصاد و دارایی استفاده شده است. بیش از ۱۴ سال حضور سادات ابراهیمی در پایتخت آن هم در مناصب مهم از ایشان، شخصیتی کاملا شناخته شده و فراتر از جناح و باندهای سیاسی ساخته و به همین خاطر همواره از ایشان در مناصب مختلف استفاده شده است.
این انتصاب جدید و مهم و مناصب قبلی وی ثابت می کند که سادات ابراهیمی طی مدت حضور در  پایتخت، توانسته است با سران و شخصیت های تاثیر گذار مرکز، ارتباط بسیار قوی برقرار کند و این همان چیزی است که از ایشان شخصی ممتاز ساخته و موجب شده تا دولت ها در مناصب مختلف از وی استفاده نمایند.
گرچه موقعیت خاص سیاسی و اجتماعی ایشان در مرکز به مذاق عده ای محدود خوش نیامد و موجب حمله و نسبت های سیاسی ناروا به این سید بزرگوار شد اما وی با صبوری همیشگی از کنار آنها گذشت.
سادات ابراهیمی طی دو دوره نمایندگی و همکاری با دولت، خصیصه های ولایتمداری و مردمداری را همواره همراه خود داشته و از تمامی دولت ها و مسئولین نظام تا زمانیکه در خط و مدار ولایت و رهبری حرکت کرده اند حمایت کرده است.
سید محمد سادات ابراهیمی سوابق وکالتی، اجرایی و مشاوره‌ای متعددی از جمله دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی(حوزه شهرستان‌های شوشتر و گتوند)، مشاور معاونت تقنین معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، مشاور امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مشاور مدیرعامل بانک کشاورزی در امور مجلس و امور ایثارگران را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، و اکنون که حکم جدید وی با امضائ پنج مقام عالیرتبه (۱ – معاون رییس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه ۲ – دادستان کل کشور ۳ – وزیر اقتصاد و دارایی ۴ – وزیر کشور ۵ – وزیر اقتصاد و دارایی)  در مجمع عمومی تایید و توسط وزیر اقتصاد و دارایی امضا و ابلاغ گردیده است نشان از حساسیت، اهمیت و مهم بودن جایگاه ایشان در مسند معاونت هیات عالی نظارت بر سازمان اموال تملیکی کشور می باشد.
امیدواریم که، سید محمد سادات ابراهیمی در این جایگاه مهم  و حساس از تجربه های ارزشمند گذشته خود، در راستای پیش برد اهداف بلند دولت مردمی و احقاق حقوق بیت المال و حقوق مردم  قدم بردارد.