به گزارش خوزپرس از شوش، عصر دیروز با حضور دکتر کرمی نژاد مدیرعامل آبفا خوزستان، سردار شاهوار پور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان، کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، آیت الله حیدری نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری و عطارزاده مشاور وزیر نیرو آیین کلنگ زنی پروژه های آبرسانی به ۵۸ روستای شهرستان کرخه انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این آیین با بیان اینکه این طرح  که در ۲ گام اجرایی می شود، گفت: گام اول این طرح آبرسانی به ۳۸ روستای خلیفه حیدر با جمعیت ۱۵ هزار نفر است که این طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اجرا می شود ضمن اینکه با تکمیل این طرح امکان تامین آب ۲۵ هزار نفر عملیاتی می شود.

محمدرضا کرمی نژاد در ادامه ادامه داد: گام دوم این طرح شامل آبرسانی به ۲۰ روستای میان آب شهرستان کرخه است که این طرح نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال آب شرب پایدار و باکیفیت برای ۶ هزار نفر را فراهم می کند.

وی با اشاره به مشخصات فنی طرح آبرسانی به ۳۸ روستای خلیفه حیدر ادامه داد: اجرای ۲۵ کیلومتر لوله گذاری، احداث مخازن بتنی به ظرفیت ۲ هزار متر مکعب، احداث ایستگاه پمپاژ و ساختمان کلر زنی، حفاری، تکمیل، تجهیز و راه اندازی ۳ حلقه چاه با ظرفیت هر کدام ۴۵ لیتر بر ثانیه برای تکمیل پروژه آبرسانی به ۳۸ روستای خلیفه حیدر اجرایی می شود.

کرمی نژاد گفت: ۴۸۶ روستا با ۴۸ هزار خانوار و جمعیت ۱۸۶ هزار نفر در هشت ماه اخیر در خوزستان آبرسانی شده است که این روستاها پیش از این تنها کمتر از ۶ ساعت در شبانه روز از آب شرب برخوردار بودند.

وی با اشاره به آب رسانی به یک هزار و ۱۰۱ روستا از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در خوزستان افزود: ظرفیت تامین آب یک هزار و ۱۰۱ روستای آبرسانی شده در خوزستان به ۲۵۳ هزار مترمربع در شبانه روز افزایش یافته است که برای اجرای آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اجرای طرح محرومیت زدایی در خوزستان گفت: در قالب این طرح که برای نخستین بار در دولت سیزدهم در این استان اجرا می‌شود به ۱۸۹ روستا دیگر خوزستان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی حضرت ولی عصر(عج) آبرسانی می شود.

کرمی نژاد به تقدیر از حمایت های سپاه از روند اجرایی طرح های آب و فاضلاب در مناطق دارای تنش آبی خوزستان گفت: سپاه ولی عصر (عج) خوزستان از ابتدای تنش آبی به یاری آبفا آمد و با حضور موثر خود اقدام بزرگی‌ در راستای کاهش مشکل آبی مردم استان انجام داد.

مدیر عامل آبفا خوزستان ادامه داد: برنامه ریزی برای آب رسانی به یک هزار روستای دیگر در سال ۱۴۰۱ انجام شده است ضمن اینکه ۱۸۹ روستای دیگر استان نیز در قالب طرح محرومیت زدایی سپاه خوزستان آب رسانی می شود.

وی افزود: طرح های آبرسانی به روستاهای دهدز و اندیکا که از نقاط محروم خوزستان هستند در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح های آبرسانی به روستاهای خوزستان سرعت گرفته است به گونه ای که در هشت ماه فعالیت این دولت، یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان از آب سالم پایدار و سالم برخوردار شد. برای تحقق این مهم ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث، ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شده است.