به گزارش خوزپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ کارآگاه علی حسینی روز یکشنبه با اشاره به مراجعه بانویی به پلیس فتا که تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی منتشر شده بود افزود: با جمع آوری مستندات و بررسی‌ فنی هویت متهم که از آشنایان این بانو می باشد شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

این مقام مسئول بیان کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مشاهده مدارک و اسناد جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا ، علت این اقدام خود را اختلاف خانوادگی عنوان کرد.

سرهنگ حسینی گفت: متهم با هک صفحه اینستاگرام شاکی ، تصاویر خصوصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

وی همچنین در خصوص دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان هشدار داد و گفت: اگر کسی بدون رضایت صاحب عکس، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کند، از نظر قانون مجرم شناخته می‌شود و باید در انتظار مجازات باشد.

ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای به طور مشخص، هتک حیثیت از طریق انتشار تصاویر خصوصی را دارای عنوان مجرمانه دانسته و برای افرادی که مرتکب این جرم شوند حبس یا جزای نقدی و یا هر ۲ مجازات را در نظر گرفته است.

این مقام انتظامی از معرفی متهم به دادسرا خبر داد و از شهروندان خواست برای جلوگیری از دسترسی‌ غیرمجاز به حساب‌های کاربری خود نسبت به تعیین رمز عبور قوی و تغییر آن به صورت دوره‌ای همچنین فعال کردن تایید هویت ۲ مرحله ای اقدام کنند.

رییس پلیس فتا خوزستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسcyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری اطلاع‌رسانی کنند.