به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا خبر سه ماه انفصال از خدمت “رضا امینی” شهردار اهواز با رای بدوی یکی از شعب دیوان عدالت اداری، ۲ روز پیش از سوی یکی از رسانه‌های محلی منتشر شد. از آن زمان تاکنون علاوه بر تصویر رای دیوان، نامه‌های متعددی منسوب به شهرداری و فرمانداری اهواز نیز در فضای مجازی دست به دست شده و این موضوع واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته است اما با این حال شهرداری و شورای شهر اهواز به رغم پیگیری‌های بسیار خبرنگار ایرنا، حاضر به پاسخگویی  درباره این رویدادها نشدند.

تصاویر منتشر شده از رای شعبه ششم دیوان عدالت اداری مربوط به شکایت یکی از شهروندان اهوازی درباره تعاونی‌های هفتگانه موسوم به گروه ملی است که این تعاونی نسبت به تفکیک زمین اقدام و قدرالسهم شهرداری را تحویل و برای یکی از پلاک‌ها پروانه ساخت کلی نیز صادر شده است اما با اتمام مهلت ساخت شهرداری اهواز با بهانه کردن استعلام از شرکت ملی مناطق نفتخیز مبنی بر در حریم بودن اراضی مذکور از تمدید پروانه انفرادی خودداری کرده است.

بر اساس رای این شعبه، پس از رسیدگی به دادخواست شاکی، به رغم ابلاغ و انقضای فرجه پاسخگویی از سوی شهرداری اهواز دفاعی به عمل نیامده به همین دلیل بر اساس ماده ۳۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری شکایت را وارد دانسته و شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساختمانی با رعایت ضوابط و مقررات کرده است.

همچنین نظر به اینکه شهرداری اهواز با ملاحظه اخطاریه صادره در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ پاسخی ارسال نکرده و عذر موجهی نیز برای ترک فعل خود اعلام نکرده، با استناد به تبصره ذیل ماده ۳۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به انفصال موقت وی به مدت سه ماه صادر شده که قابل تجدید نظرخواهی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.