به گزارش خوزپرس، سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز هنگام ثبت‌نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به ذکر وظایف مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی اظهار کرد: در قانون اساسی چند اصل را به فصل هشتم که از ماده ۱۰۷ تا ۱۱۱ شروع می شود و حول محوریت رهبری و وظایف خبرگان است، اختصاص داده اند.

باید شرایطی را که شرع مقدس اسلام برای ولی فقیه پیش بینی کرده را احراز کنیم. وقتی که سال ۵۸ نسبت به تدوین قانون و حتی بازنگری آن اقدام کردیم به مسئله جایگاه رهبری و ولایت فقیه نیز توجه کردیم.

وی افزود: جایگاهی که رهبر باید در نظام داشته باشد در اصل ۱۰۹ ذکر شده و وظیفه مجلس خبرگان نیز احراز وجود شرایط رهبری و اعلام آن شرایط در رهبر به مردم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری ابتدا وجود شرایط رهبری در شخص معین را تأیید و سپس آن شخص نامزد رهبری شده و بعد از مشورت اعضای این مجلس برای رهبری انتخاب می شود.

جزایری بیان کرد: بعد از ظهر روز رحلت امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه هنوز پیکر امام راحل بر زمین بود، جلسه ای را برگزار و خبرگان رهبری در ارتباط با تعیین رهبر اظهار نظر کردند.

وی ادامه داد: در آن جلسه همه به تأکید آیت الله سید علی خامنه ای را به عنوان فرد اصلح انتخاب کردند. در واقع اعضای مجلس با درنظر گرفتن شرایط مندرج در اصل ۱۰۹ قانون اساسی تمامی آن شرایط را در مقام معظم رهبری دیده و اعلام کردند که واجد شرایط تر از دیگران است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: مقام معظم رهبری از حیث داشتن اجتهاد مطلق و ارائه فتوا و همچنین بینش کامل سیاسی، اجتماعی، شجاعت، مدیریت و بصیرت بهترین فرد و ایشان همه شرایط لازم رهبری را دارد.

جزایری یادآور شد: وظیفه شرعی اعضای مجلس خبرگان رهبری است که بر اساس ادله فقه رهبری مندرج در قانون ۱۰۹ وجود شرایط رهبری در افراد را تعیین کنند که بعد از رحلت امام این کار را به خوبی انجام داده و مقام معظم رهبری را انتخاب کردند.

وی تأکید کرد: بسیاری از کسانی که در درس مقام معظم رهبری حاضر می شوند خود فقیه هستند ولی شهادت می دهند که علم فقه و اصول ایشان در جایگاه بسیار والایی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بینش سیاسی بالای مقام معظم رهبری گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی آدم بسیار مؤمنی است و مکرر نقل کرد که در پیچ های خطرناک هسته ای تنها کسی که سکان کشتی را در دست داشته و تمام مسئولان امور خارجه و متخصصان سیاسی را هدایت کرده و مواضع قاطع وی راهگشا بود و دشمن را وادار به تسلیم کرد، مقام معظم رهبری بود.

جزایری اضافه کرد: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر و بعد از رحلت امام راحل، به نحو احسنت مدیریت کرده و با وجود عبور از خطرات و طوفان های زیاد ولی سکان کشتی کشور به خوبی توسط مقام معظم رهبری هدایت شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: وظایف مجلس خبرگان در قانون مشخص شده و همه بر اساس اصول است و اعضای آن نیز به تبعیت از قوانین عمل می کنند.