به گزارش خوزپرس، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی صبح امروز پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیق شد و در این صبح جمعه در وزارت کشور برای انتخابات پرشور خبرگان ثبت‌نام کردم. از باب ادب و احترام به ملت ایران و به خصوص مردم تهران که خودم را در معرض رأی آنها قرار داده ام، چند کلمه ای را معروض می دارم. با اینکه سرماخوردم و فرصت پاسخگویی به سوالات دوستان را به وقت دیگری موکول می کنم.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته که بحث کاندیداتوری من مطرح شد، ما با سه نوع مواجهه نسبت به این مساله روبرو شدیم، گفت: گروهی از این امر  استقبال کردند و برادر کوچک خودشان را مورد ملاطفت قرار دادند. اقبال خوبی که در جامعه نسبت به این امر شد، بیش از هر چیز نشان‌دهنده زنده بودن امام(ره) در جامعه است که خدا را به این لطف الهی سپاسگزارم.

تولیت آستان امام خمینی(ره) ادامه داد: دوستان دیگری هم به نوعی این مساله را نقد کردند که بنده از آنها نیز تشکر می کنم.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تصریح کرد: دسته سوم، این امر را به عنوان یک اختلاف و شکاف در نظام جمهوری اسلامی معرفی کردند که در این باره باید اشاره کنم که اساسا حضورم در انتخابات به طبع فرمایشی از امام(ره) است که همه ما را به دفاع از جمهوری اسلامی تا جایی که در توان داریم، فراخوانده و تشویق کرده اند.

تولیت آستان امام خمینی(ره) ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب افراد زیادی برای اعتلای نام کشور و نظام جمهوری اسلامی جان دادند و ایثارگران و خانواده های شهدا فداکاری های بسیاری کردند.

وی گفت: گروهی از سلامتی خودشان گذشتند و گروهی در این مسیر آبرو دادند. امام(ره) به ما آموختند که برای حفظ، تقویت و تحکیم جمهوری اسلامی باید از همه اینها گذشت و بنده هم اگر اندک آبرویی دارم در این مسیر گذاشته ام و خواهم گذاشت.

حجت الاسلام حسن خمینی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش است، خاطرنشان کرد: وقتی در پاریس از امام(ره) پرسیدند که جمهوریت به چه معنا است فرمودند جمهوری به همان معنای مصطلح است و اسلامیت هم همانطور که در قانون اساسی تدوین شده و چارچوب آن در قالب نظریه ولایت فقیه مطرح شده از اموری است که باید به آن هم پایبند باشیم و تا پای جان برای تقویت و تحکیم مبانی آن بکوشیم.

تولیت آستان امام خمینی(ره) تاکید کرد: همه ما به عنوان شیعیان امیرالمومنین علی(ع) و دلدادگان مکتب سیدالشهدا(ع) هیچ راهی برایمان نیست که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش را به عنوان آمال و آرزوهای خود دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه بنده به صورت مستقل وارد انتخاب شده ام، گفت: دست یکایک مردم کشورمان را می بوسم و از جوانانی که در این روزها ابراز لطف کرد و پیوندی دوباره و مستحکم با امام خودشان برقرار کردند، تقدیر می کنم و از مراجع، روحانیت، اساتید بزرگوار و گروه ها و  اقشار مختلف هم کمال تشکر را دارم و امیدوارم لایق این اعتماد مردم باشم.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه روز انتخابات، روز بسیار مبارکی خواهد بود، تصریح کرد: همه ما از آن روز انتظار داریم که هیچ چیزی را به اندازه وحدت ملی و در کنار هم بودن و اعتماد، همدلی و همراهی را چنانچه در شعار امسال رهبر معظم انقلاب مطرح شد، مهمتر ندانیم.

تولیت آستان امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم انتخابات خوبی در پیش روی داشته باشیم و من هم بتوانم آنچه مرضی رضای خدا است را عمل کنم و از همه شما نیز تشکر می کنم و امیدوارم فرصت مغتنمی باشد که در خدمتتان حضور پیدا کنم.

منبع:مهر